اصلاح بهم ریختگی های دندانی:
بهم ریختگی های دندانی یا crowding ها را به دو روش می توان درمان نمود.

۱- درمان ارتودنسی

۲- درمان های زیبایی ( ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی).

برای آشنایی بیشتر شما به توصیف فرآیند و چگونگی اصلاح به هم ریختگی دندان یا ارتودنسی می‌پردازیم. دندانهای نامرتب و درهم فرو رفته با ظاهری ناخوشایند، براحتی و با هزینه‌های مناسب قابل درمان هستند. بدین منظور دندانپزشک با استفاده از سیم کشی دندان ها را ردیف کرده و باعث زیبایی لبخند شما می شود. برای زیبا تر شدن لبخند خود و رزرو نوبت از دکتر حمید گلشاهی با ما تماس بگیرید.02632529735

دلایل و نشانه‌های نیاز سریع به ارتودنسی

درمان ارتودنسی روشی برای صاف کردن یا حرکت دادن دندان ها برای بهبود ظاهر دندان ها و نحوه عملکرد آنهاست. همچنین می‌تواند به مراقبت طولانی‌مدت از سلامت دندان‌ها، لثه‌ها و مفاصل فک‌تان کمک کند و فشار گاز گرفتن را روی تمام دندان‌هایتان پخش کند.

علل شایع به هم ریختگی دندان‌ها

 

اصلاح بهم ریختگی های دندانی

 

 

چرا به اصلاح به هم ریختگی دندان احتیاج داریم؟

اگر دندان‌های نامرتب و نياز به اصلاح بهم ریختگی دارید و یا فک و دهان شما مشکلاتی دارد، برای مراجعه به متخصص ارتودنسی عظیمیه کرج دکتر حمید گلشاهی و اصلاح این مشکلات، هیچ وقت دیر نیست. متخصصین ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی عظیمیه کرج می‌توانند در دستیابی به لبخندی زیباتر به شما کمک کنند.

اگر متخصصین ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی عظیمیه کرج فاصله کم و یا خیلی زیادی را بین دندان‌های شما مشاهده کنند، به شما اصلاح بهم ریختگی یا ارتودنسی را توصیه می‌کنند. چرا که وجود فضای زیاد در بین لثه ها موجب قرار گرفتن مواد غذایی در بین آن‌ها می‌شود و در نهایت فساد لثه را به همراه دارد.

دندان‌هایی که روی هم افتاده‌اند نیز باعث فشار آوردن به دندان‌های کناری می‌شوند و می‌توانند موجب شکستن و ترک خوردن دندان‌ها شوند. همچنین این فشار لثه‌ها را نیز تحت استرس قرار می‌دهد و ممکن است دچار التهاب لثه شوید.

با اصلاح بهم ریختگی دندان ها و ارتودنسی، این دندان‌ها در جای صحیح خود قرار می‌گیرند و آسیب بافت دهان و دندان به کمترین میزان خود می‌رسد.

استفاده از نخ دندان و پاک کردن دندان‌های ردیف ومرتب امری آسان است. زیرا پرزهای مسواک و نخ دندان به راحتی خود را به تمام سطوح می‌رسانند.

عدم موفقیت در پاک کردن تمامی سطوح دندانی، به علت نامرتب بودن دندان ها، منجر به تشکیل پلاک و جرم در نقاط غیر قابل دسترس می‌شود. تجمع پلاک همان و پوسیدگی، ایجاد حفره و سوراخ نیز همان. دندان‌های نامرتب نه تنها، توانایی خوب و روان صحبت کردن را از شما می‌گیرد بلکه در جویدن غذا نیز مشکلاتی پدید می‌آورد. همه اینها اعتماد به نفس شما را کاهش می‌دهد و بسیاری از فرصت های شکوفایی را از شما می‌گیرد.

با سپردن خود به دستان توانمند متخصصین ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی عظیمیه کرج با خیالی آسوده به آینده سلامت و بهداشت دهان و دندان خود بیندیشید و اعتماد به نفس بالایی را در حین صحبت کردن و رسیدن به مناصب شغلی بالا تجربه کنید.

بی‌نظمی دندان‌ها همچنین می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گفتاری و مشکل در جویدن غذا، بیماری‌های فک و ساییدگی شدید سطح خارجی مینای دندان‌ها شود. همچنین مرتب کردن دندان ها در کنترل و درمان دندان قروچه کودکان تاثیر بسزایی دارد.

همانطور که در پاراگراف قبل نیز اشاره کردیم، نامرتب بودن دندان ها منجر به بیماری‌های دهان و دندان می‌شوند. تحقیقات حاکی از آنند که بیماری‌های دهان و دندان بر سلامت سایر ارگان‌ها موثرند. به این معنا که منجر به بیماری‌های سختی همچون بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، مشکلات ریوی و دیابت نوع 2می‌شوند.

 

 اصلاح به هم ریختگی دندان
اصلاح به هم ریختگی دندان

اصلاح به هم ریختگی دندان چگونه انجام‌ می‌شود؟

متخصص ارتودنسی عظیمیه کرج (دکتر حمید گلشاهی) مستقر در کلینیک دندانپزشکی عظیمیه کرج بهترین پیشنهاد ما برای شما جهت تشخیص مشکلات دهان و دندان، ناهنجاری های فک و نامرتبی یا درهم فرورفتگی دندان‌ها است.

ابتدا از دندان‌های شما عکس اشعه x یا در صورت نیاز عکس رنگی برای مشاهده دقیق وضعیت ریشه دندان‌های شما گرفته می‌شود در بیشتر موارد از شما خواسته می‌شود دندان‌های عقلتان را بکشید. سپس پس از بهبودی محل دندان‌های جراحی شده، از دندان‌های شما قالبی تهیه می‌شود و در ادامه به توضیح چگونگی فرآیند ارتودنسی می‌پردازیم:

ارتودنسی که در اصطلاح رایج عامه از آن به عنوان سیم کشی نیز یاد می‌شود؛ سیم‌هایی فلزی بر روی صفحاتی فلزی یا سرامیکی که بر روی دندان‌ها چسبانده شده‌اند، به محکمی قرار می‌گیرند.

در بعضی از موارد این صفحات در پشت دندان‌ها قرارمی‌گیرند. این برای زیبایی و نامرئی بودن ارتودنسی جهت استفاده در بزرگسالان است که تمایلی برای دیده شدن سیم‌کشی‌شان ندارند.

همچنین در برخی از موارد جراحی دندان عقل نهفته‌ای که ریشه کجی دارد و به دندان‌ها فشار وارد می‌نماید، امری ضروری و لازم است.

 

اصلاح بهم ریختگی های دندانی
اصلاح بهم ریختگی های دندانی

اصلاح به هم ریختگی دندان با استفاده از سیم کشی حدود 2 تا 3 سال طول زمان می‌برد. در این مدت هر دو هفته یک بار باید به کلینیک دندانپزشکی در عظیمیه کرج بروید. پس از پایان این مدت و مشاهده صاف و مرتب شدن دندان‌ها، صفحات (بریسها) چسبانده شده، جدا می‌شوند. در بعضی از موارد جهت جلوگیری از جابجایی دندان ها، متخصصین ارتودنسی متحرکی را جهت محکم و ثابت نگاه داشتن وضعیت دندان‌ها، در اختیار شما قرار می‌دهند؛ که البته برای آن هم باید بار دیگر از دندان‌هایتان قالب‌گیری کنند.

مرتب کردن دندان بدون ارتودنسی

همانطور که در بالا گفته شد مرتب کردن دندان ها به روش های مختلفی انجام می شود. ارتودنسی از جمله روش های پرکاربرد در این درمان است. اما روش ها دیگری نیز وجود دارد. بسیاری از افراد دوست ندارند ظاهر دندان های آنها برای مدت طولانی با ارتودنسی تغییر کند و یا ترجیح می دهند خیلی زودتر به نتیجه برسند. لمینیت دندان و کامپوزیت ونیر می تواند تا حدودی این نامرتبی ها را اصلاح کند. برای افرادی که ناهنجاری دندان هایشان خفیف است این دو مورد پیشنهاد می شود. اما این را هم در نظر بگیرید که تشخیص روش درمان بر عهده ی پزشک است. گاهی به هم ریختگی فک و دندان ها با کامپوزیت و لمینیت اصلاح نخواهد شد و به ارتودنسی و یا جراحی نیاز دارد تا اصلاح شود.

سخن پایانی 

تمام دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و سوالات خود را با متخصص ارتودنسی در کرج (کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک) در میان بگذارید. این پزشک با تخصص و تعهد بالا تمامی سعی خود را در ارائه بهترین و با کیفیت ترین درمان برای و اصلاح به هم ریختگی دندان‌های شما خواهد کرد.

دیگر وقت آن رسیده که خود را به داشتن لبخندی زیبا مهمان کنید. متخصص ارتودنسی عظیمیه کرج (دکتر حمید گلشاهی) این لبخند زیبا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این پزشک متخصص در کلینیک دندانپزشکی عظیمیه کرج با مجهزترین و به‌روزترین امکانات پذیرای بیمارانی است که نیازمند اصلاح به هم ریختگی دندان هایشان هستند. آنچه این کلینیک را متمایز می‌کند، هزینه ارتودنسی دندان مقرون به صرفه و مناسب است.

در صورت نیاز به مشاوره و تعیین نوبت ویزیت می‌توانید با ما تماس بگیرید.02632529735

 

سوالات متداول

تفاوت بین اکلوژن و مال اکلوژن چیست؟

مال اکلوژن به این معنی است که دندان‌ها به درستی در یک راستا قرار ندارند. اکلوژن به چیدمان دندان‌ها و نحوه قرار گرفتن دندان‌های بالا و پایین با هم (بایت) اشاره دارد. مال اکلوژن شایع ترین دلیل ارجاع به متخصص ارتودنسی است.

به هم ریختگی‌های دندانی به چه روش‌هایی درمان می‌شود؟

درمان به وسیله ارتودنسی _ درمان‌های زیبایی (ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی)




4.8/5 - (18 امتیاز)

8 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ارتودنسی با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه لمینت سرامیکی با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

  1. سلام وقت بخیر
    روش های اصلاح بهم ریختگی های دندان به چه صورت هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهم ریختگی های دندانی یا crowding ها را به دو روش می توان درمان نمود.
      ۱- درمان ارتودنسی
      ۲- درمان های زیبایی ( ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی).

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ارتودنسی با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *