متخصص ارتودنسی کرج

فهرست مطالب

آیا با لب‌‌های بسته لبخند می‌زنید؟ آیا هنگام خندیدن با دست خود دهان خود را می‌پوشانید؟ در حالی که بسیاری از افراد دارای دندان‌‌های کج هستند، اگر دندان‌‌های شما برایتان باعث درد یا خجالت است، از این رو برای ارتودنسی به متخصص ارتودنسی کرج دندان مراجعه نمایید.

ارتودنسی دندان‌های شما را صاف می‌کنند، مشکلات نیش را برطرف می‌کنند و ظاهر کلی لبخند شما را بهبود می‌بخشند. بهترین از همه این است که بریس‌‌های دندانی نتایجی را به شما می‌دهند که تا آخر عمر باقی می‌مانند.

دندان ها در زندگی ما انسان ها بسیار اهمیت دارد، چه از لحاظ زیبایی، چه از لحاظ سلامتی، و حتی چه از لحاظ اعتماد به نفس و عزت نفس! بله آن قدر مهم که پزشکان گاهی به آن ها مروارید های سفید میگویند. همانطور که میدانید، دندانپزشکان خدمات متعدد و متنوعی به بیماران خود ارائه میدهند که یکی از آن ها انجام ارتودنسی است.

ارتودنسی برای بیمارانی است که دندان های نامرتبی دارند و این برای آن ها باعث ناراحتی شده است. این عمل (ارتودنسی) بسیار حساس و مهم است و باید با دقت بسیار بالا انجام شود و شما باید قبل از مراجعه به کلینیک های ارتودنسی، ابتدا اطلاعات خوبی در این باره کسب کرده و سپس بهترین و معتبرترین پزشک را برای عمل ارتودنسی خودتان انتخاب کنید. پس اگر شما هم به سلامتی دهان و دندان و همینطور زیبایی خود اهمیت میدهید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بهترین متخصص ارتودنسی کرج را به شما معرفی کنیم.

رزرو وقت :۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

متخصص ارتودنسی کرج
متخصص ارتودنسی

ارتودنسی چیست؟ چرا باید ارتودنسی کنیم؟

ارتودنسی که در فرانسوی Orthodontie معنی شده، از دو واژه لاتین ارتو (صاف-راست–درست) و دنس به معنی (دندان) تشکیل شده است. دندان هایی که نامرتب هستند، از یکدیگر فاصله دارند و یا دندان های فک پایین و بالا در یک راستا قرار ندارند، نیاز به ارتودنسی دارند و پس از انجام عمل ارتودنسی تمامی این موارد حل میشوند.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی را به دو نوع ارتودنسی متحرک که گاهی به آن نامرئی هم گفته میشود، و همینطور ارتودنسی ثابت یا معمولی تقسیم میکنند.

ارتودنسی ثابت غیرقابل حرکت توسط شخص بیمار است و مواد تشکیل دهنده آن براکت و سیم می باشد. در افکار عمومی از این نوع ارتودنسی به سیم کشی دندان نیز یاد میشود.

ارتودنسی شفاف یا نامرئی یا متحرک، نوع دیگری از ارتودنسی است که بی رنگ است و وقتی که شما آن را در دهان دارید، توسط افراد قابل مشاهده نیست اما ارتودنسی ثابت به علت سیم و براکت هایش کاملا قابل مشاهده است. مزیت دیگر ارتودنسی متحرک همانطور که از نامش پیداست، قابل جا‌به‌جایی بودن آن است. به نحوی که بیمار میتواند حین خوردن غذا و یا مسواک زدن، براکت را از دهان خودش خارج کند و در محفظه مخصوص بگذارد تا وقتی که کارش تمام شود. این نوع ارتودنسی جدیدتر و پیشرفته تر از نوع معمولی است.

ما در کلینیک تخصصی اسمایل آرک با داشتن بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تمام این خدمات را به شما با بهترین کیفیت ارائه میکنیم.

متخصص ارتودنسی کرج
متخصص ارتودنسی

هزینه ارتودنسی

پول برای همه ما دارای ارزش بالایی است و قطعا دوست نداریم تا آن را برای مصارف غیرضروری خرج کنیم؛ البته بعضی این کار را هم میکنند، اما آیا در مورد سلامتی هم همینطور است؟ آیا خرج کردن پول برای سلامتی بدنمان کاری اشتباه و غیرضروری است؟ مسلما خیر. اگر شما بدن سالمی نداشته باشید چگونه میتوانید به فکر موضوعات دیگر باشید؟ دهان و دندان هم قسمتی از بدن است که باید در سلامت کامل باشد. همیشه گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است اما گاهی وقت ها کار از مرحله پیشگیری گذشته و به مرحله درمان رسیده است. در این مرحله زمان را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام کنید تا نتیجه بهتری به دست بیاورید.

اگر دارید فکر میکنید که آیا کلینیک تخصصی اسمایل آرک را به عنوان کلینیک مورد نظر خود انتخاب کنید یا خیر این مقاله را از دست ندهید.

در واقع هزینه ارتودنسی شما با توجه به به نوع ارتودنسی تان، وضعیت لثه و دندان هایتان، وضعیت سلامتی تان،‌ کلینیک شما، پزشک شما، محل زندگی تان و… متفاوت است. بنابراین نمیشود که مبلغ مشخصی را به شما بگوییم. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص شما میتوانید با کارشناسان ما در کلینیک تخصصی اسمایل آرک که تماس حاصل فرمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و بتوانید از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج وقت بگیرید.

جدول قیمت ارتودنسی در کرج 1403 در زیر آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.  رزرو وقت :۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

نوع ارتودنسی قیمت تقریبی (تومان)
ارتودنسی ثابت فلزی از 50.000.000
ارتودنسی ثابت سرامیکی از 50.000.000
ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) 30,000,000 – 50,000,000
ارتودنسی نامرئی (اینویزالاین) 25,000,000 – 40,000,000
ارتودنسی دیمون 20,000,000 – 35,000,000
نگهدارنده‌ها (ریتینرها) 5,000,000 – 10,000,000

متخصص ارتودنسی کیست؟

ارتودنتیست ها متخصصین دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ناهنجاری های دندانی و صورت آموزش دیده اند. آنها طیف گسترده ای از گزینه های درمانی را برای صاف کردن دندان های کج و تراز کردن درست فک ها ارائه می دهند.

متخصص ارتودنسی کرج
متخصص ارتودنسی کرج

تفاوت ارتودنتیست با دندانپزشک در چیست؟

ارتودنتیست ها و دندانپزشکان شباهت های زیادی دارند؛ آنها با هم کار می کنند تا به شما در بهبود سلامت کلی دهان خود کمک کنند؛ اما در واقع به روش های بسیار متفاوتی کار می کنند. دندانپزشکان طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان را پوشش می دهند. از سوی دیگر، متخصص ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی با تمرکز منحصر به فرد است؛ صاف کردن دندان ها و تراز کردن فک ها.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بی شک اگر اگر از هر کسی بپرسید که بهترین متخصص ارتودنسی در کرج کیست، آنها بدون مکث به شما دکتر حمید گلشاهی را معرفی خواهند کرد.

اگر بخواهیم کمی بیشتر در مورد ایشان برایتان توضیح دهیم:

دکتر حمید گلشاهی در سال ۱۳۸۵ وارد دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی اصفهان گردید و مدرک دندانپزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۹۱ اخذ گردید، سپس با رتبه ۱۳ آزمون دستیاری، در سال ۱۳۹۳ در تخصص ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد. در سال ۱۳۹۶ مدرک دانشنامه تخصصی ارتودنسی خود را از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ نمود و از سال ۱۳۹۶ به عنوان هیئت علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی البرز مشغول به کار گردید. ایشان در حال حاضر به عنوان بهترین متخصص ارتودنسی عظیمیه نیز شناخته میشوند.

مزایای ارتودنسی:

درمان ارتودنسی می تواند سلامت دندان ها و ظاهر شما را بهبود بخشد. تمیز کردن و نگهداری دندان های صاف و منظم آسان تر است تا دندان های دور از هم و یا خیلی نزدیک به هم. اصلاح مشکلات ارتودنسی می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان، بیماری لثه و حتی از دست دادن دندان کمک کند. بعد ار انجام ارتودنسی جویدن و هضم غذا راحت تر خواهد بود و در نتیجه به دستگاه گوارش نیز کمک خواهد کرد.

 جمع بندی

ارتودنسی در واقع یکی از عملهای زیبایی است که شما میتوانید به وسیله ی آن، زیبایی خود را دو چندان کنید. بنابراین اگر تصمیمتان را گرفته اید و در انجام این کار مصمم هستید و یا نیاز به کمی مشاوره هم دارید، با ما تماس بگیرید. 02632529735

سوالات متداول

آیا سن بیمار برای انجام ارتودنسی مهم است؟

درمان ارتودنسی بزرگسالان ممکن است کمی بیشتر از نوجوانان و کودکان طول بکشد. هنگامی که ما کودکان را درمان می‌کنیم، نتایج سریع‌تر ممکن است، زیرا فک‌‌های آنها هنوز در حال رشد است و دندان‌ها هنوز در حال حرکت هستند، بنابراین راحت‌تر به مکان مورد نظر منتقل می‌شوند. دندان‌‌های بزرگسالان مدت طولانی تری در جای خود قرار داشته اند و برای جابجایی در موقعیت خود تلاش بیشتری می‌کنند.

آیا ارتودنسی می‌تواند به دندان‌ها آسیب برساند؟

اگر در طول درمان به درستی از آنها مراقبت نکنید، ممکن است آسیب ببیند. بریس‌ها به خودی خود آسیبی وارد نمی‌کنند، اما مرتب تمیز نکردن دندان‌ها و مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند باعث آسیب دائمی به دندان‌های شما شود. براکت ها، سیم‌ها و بریس‌ها می‌توانند مواد غذایی را به دام بیاندازند و باعث ایجاد پلاک بیش از حد معمول شوند. بنابراین باید دندان‌ها و سیم خود را کاملاً تمیز کنید.

براکت‌ها از چه چیزی ساخته شده‌اند؟

بریس‌‌های ثابت همیشه از فلز ساخته نمی شوند. می‌توان از پلاستیک و سرامیک مخصوصا برای بزرگسالان استفاده کرد.

5/5 - (10 امتیاز)

6 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      شما می‌توانید برای دریافت وقت مشاوره با شماره های ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵ – ۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷ – ۰۹۳۵۴۳۰۳۶۹۶ تماس حاصل فرمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان مورد نیاز دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ارتودنسی با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر