ارتودنسی-بریس-ثابت

ارتودنسی بریس ثابت

فهرست مطالب

ارتودنسی بریس ثابت یک روش مناسب برای اصلاح طرح لبخند و مرتب سازی دندان ها است. این روش برای کودکان و بزرگسالان بسیار مناسب می باشد و جز رایج ترین روش ها برای اصلاح مشکلات فک و دندان ها به شمار می آید. البته لازم است بدانید ارتودنسی دندان روش های متنوعی دارد، که برای اینکه بدانید کدام روش مناسب تر است باید به یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی ثابت کرج مراجعه کنید. دکتر حمید گلشاهی جز بهترین متخصص ارتودنسی کرج  می باشد. ایشان با داشتن سابقه چندین ساله خود و دانش کافی در این زمینه به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شوند. میزان قیمت ارتودنسی کرج به شرایط دندان های شما بستگی دارد و پس از انجام معاینات تعیین می شود.

رزرو وقت :۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

فهرست مطالب

  • بریس ارتودنسی چیست؟
  • انواع بریس ارتودنسی
  • اجزای بریس ثابت
  • مزایا ارتودنسی ثابت
  • هزینه ارتودنسی ثابت 1403
  • کلام پایانی

بریس ارتودنسی چیست؟

بریس ها نوعی وسیله کاربردی برای ارتودنسی هستند. این بریس ها به دندان های شما فشار وارد می کنند و این فشار سبب جابجایی دندان ها و قرار گرفتن در جای درست خود می شود. بریس ها دارای دو نوع کلی هستند، که عبارت اند از بریس های ثابت و بریس های متحرک. بریس های ثابت را نیز با نام ارتودنسی ثابت هم می شناسند. این بریس ها باید تا پایان دوره درمان نیز بر روی دندان های بیمار باشند. اما بریس های متحرک را نیز می توان جابجا کرد و یا از دهان خارج نمود. ارتودنسی بریس ثابت دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام دارای ویژگی هایی نیز هستند.

 

بریس-ارتودنسی-چیست؟

 

انواع بریس ارتودنسی

همانطور که گفته شد بریس ها دارای دو نوع کلی هستند؛ بریس های ثابت و بریس های متحرک. در ادامه به بررسی انواع مختلف بریس ها خواهیم پرداخت.

بریس فلزی

بریس فلزی یکی از رایج ترین انواع بریس ها می باشد که شاید آن را دیده و یا تعریفش را شنید باشید. این بریس برای هر رنج سنی مناسب می باشد و نتیجه مطلوب درمان را پس از اتمام طول درمان مشاهده خواهید کرد.

بریس ارتودنسی پشت دندان

یکی از کاربردی ترین بریس ها، بریس ارتودنسی پشت دندان می باشد. این نمونه در پشت دندان ها قرار می گیرد و دیده نمی شود. همین ویژگی این بریس ها سبب محبوبیت آنها شده است. اما باید بدانید که مراحل نصب و نگهداری این بریس بسیار دشوار می باشد.

بریس سرامیکی

بریس سرامیکی نمونه ای مشابه بریس فلزی می باشد؛ با این تفاوت که رنگی شبیه به دندان ها دارند و زیاد قابل رویت نیستند. این ویژگی سبب شده تا بریس سرامیکی با نام بریس نامرئی نیز مشهور شود. این نمونه دارای قیمت بیشتری می باشد و معمولا برای افراد بزرگسال پیشنهاد می شود.

 

انواع-بریس-ارتودنسی

 

اجزای بریس ثابت

ارتودنسی بریس ثابت یک روش کاربردی و موثر است؛ بریس های ثابت دارای اجزایی هستند که برخی از مهم ترین آنها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • براکت: براکت ها اجزای کوچکی هستند که بر روی دندان ها نصب می شوند. این براکت ها دارای سه نوع فلزی، سرامیکی و پلاستیکی هستند.
  • بند: بندهای ارتودنسی حلقه هایی هستند که نقش تکیه گاه بریس ها را دارند.
  • هدگیر: این دستگاه در اطراف و پشت سر قرار می گیرد و رشد فک بالا را کنترل می کند.
  • سیم ارتودنسی: سیم ها فشار مورد نظر را به براکت ها و بند ها وارد می کند تا دندان ها در موقعیت مطلوب خود قرار بگیرند.
  • اسپرینگ: بریس ها نوعی فنر هستند که بین براکت ها و یا دندان ها قرار می گیرند. اسپرینگ ها معمولا برای افرادی که دچار مشکل ازدحام دندان هستند کاربرد دارد.

مزایا ارتودنسی ثابت

ارتودنسی بریس ثابت نیز مزایای بسیاری دارد. به طور مثال ناهماهنگی ها و مشکلات دهان و دندان بر طرف می شود و این سبب می شود تا اعتماد بنفس شما افزایش یابد. یکی از مزیت های دیگر ارتودنسی بریس ثابت این است که نتیجه طولانی مدت دارد. لازم است بدانید استفاده از یک نگهدارنده دندان پس از برداشتن بریس ها می تواند بسیار خوب و مفید باشد. همچنین داشتن دهانی سالم به داشتن زندگی بهتر کمک می کند. مشکلات گفتاری و مشکلات در خوردن و جویدن غذا نیز حل خواهد شد.

 

مزایا-ارتودنسی-ثابت

 

هزینه ارتودنسی ثابت 1403

هزینه و قیمت ارتودنسی زمانی مشخص می شود که شما به مطب پزشک مراجعه کنید. تمام هزینه ها بستگی به شرایط فک و دندان های شما دارد. به طور کلی نمی توان قیمت مشخصی برای ارتودنسی بریس ثابت بیان کرد؛ اما هزینه ارتودنسی ثابت 1403 چیزی حدود 19 الی 29 میلیون می باشد. در صورتی که قصد انجام ارتودنسی سرامیکی و یا نامرئی را داشته باشید ممکن است هزینه های شما تا 30 میلیون یا بیشتر نیز افزایش یابد. بنابراین می توان گفت که هزینه ارتودنسی بستگی به عواملی دارد. این عوامل عبارت اند از: شرایط فرد، نوع ارتودنسی، موقعیت جغرافیایی و میزان تجربه و دانش پزشک. برای اطلاع از میزان قیمت و هزینه ارتودنسی می توانید به کلینیک اسمایل آرک در کرج مراجعه کرده و پس از انجام معاینات پیش بهترین متخصصین کلینیک اسمایل آرک کرج از هزینه درمان خود مطلع شوید.

کلام پایانی

ارتودنسی بریس ثابت یک درمان عالی و موثر برای حل مشکلات فک و دندان ها می باشد. وجود مشکلات فک و دندان می تواند در گفتار و جویدن شما اختلال ایجاد کند و برای شما مشکل ساز باشد. علاوه بر آن زیبایی لبخند شما را کاهش می دهد و سبب می شود تا اعتماد بنفس خود را از دست بدهید. انجام ارتودنسی می تواند تمام این مشکلات را حل کند و طرح لبخند شما را اصلاح کند. ارتودنسی بریس ثابت انواع و اجزای گوناگونی دارد و در این مقاله به تمام موارد اشاره شده است. اما برای اینکه بدانید کدام روش برای شما بهتر و موثر تر است باید با پزشک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. دکتر حمید گلشاهی یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی می باشند؛ ایشان با داشتن دانش کافی و سابقه خود می توانند به بهترین نحو شما را راهنمایی و مشکلات دهان و دندان را درمان کنند.

رزرو وقت :۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر