ارتودنسی-ثابت-پشت-دندان

ارتودنسی ثابت پشت دندان

فهرست مطالب

ارتودنسی ثابت پشت دندان به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های ارتودنسی تلقی می‌شود. می‌دانید که دندان‌ها به عنوان ویترین ظاهری چهره است و زیبایی و سلامت آن‌ها به شدت اهمیت دارد. اما بنا به دلایل مختلف، بسیاری از براکت و بریس‌های ارتودنسی رضایت کامل ندارند، به همین دلیل اولویت خود را روی انجام این ارتودنسی قرار می‌دهند. این روش می‌تواند تمام مشکلات دندان و فک را به بهترین نحو ممکن برطرف کند.

یکی از بهترین راه های مرتب کردن دندان ها و داشتن لبخند زیبا ارتودنسی ثابت می باشد که کارایی خود را به خوبی نشان داده است. متخصص ارتودنسی کرج پس از آنکه به معاینه فک و دندان شما پرداخت، می‌تواند تشخیص دهد که آیا انجام این روش برای شما مناسب است یا خیر. در ادامه قصد داریم برای شما در رابطه با این متد پزشکی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

رزرو وقت :۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

فهرست مطالب

  • منظور از ارتودنسی ثابت پشت دندان چیست؟
  • چگونه باید از ارتودنسی ثابت پشت دندان مراقبت کرد؟
  • مزیت‌های مهم انجام انجام ارتودنسی ثابت پشت دندان یا برس‌های لینگوال چیست؟
  • جمع‌بندی

ارتودنسی ثابت پشت دندان چیست؟

بریس‌های لینگوال به عنوان یک روش ویژه برای مرتب‌سازی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن این موضوع که بریس‌های ارتودنسی ثابت پشت دندان قابل مشاهده نیستند، اکثر افراد سعی می‌کنند به سراغ این روش بروند و در میان آن‌ها محبوبیت بیشتری دارد.

جهت پنهان ماندن این نوع ارتودنسی و ابزارهای آن، دکتر بریس را به جای آنکه روی دندان قرار دهد، به پشت دندان متصل می‌کند؛ بنابراین زمانی که فردی به شما نگاه کند متوجه هیچ چیزی روی ظاهر دندان نمی‌شود. حتی اگر صحبت کنید یا لبخند بزنید باز هم این ارتودنسی مشخص نیست.

بریس‌های مورد استفاده در این روش برای هر یک از افراد متفاوت از دیگری است. برای این کار متخصص ارتودنسی در کرج در وهله اول از بیمار خود اسکن دیجیتالی می‌گیرد. سپس بر اساس اسکن و نوع دندان فرد برای سفارش سیم‌ها و براکت‌های مخصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا با توجه به نوع دندان آن را طراحی و تولید کنند. پس از آن سیم و براکت را در پشت دندان نصب می‌کند و در نهایت نیز کاملا آرام به دندان‌ها فشار وارد خواهد شد. این فشار سطحی و آرام در نهایت باعث می‌شود که دندان‌های شما به جای اولیه خود بازگردند.

 

ارتودنسی-ثابت-پشت-دندان-چیست؟

 

چگونه باید از ارتودنسی ثابت پشت دندان مراقبت کرد؟

بریس‌هایی که در این روش در پشت دندان قرار می‌گیرند، معمولاً به عنوان بریس‌های روی دندان ظریف‌تر محسوب می‌شوند، اما در هر حالت به عنوان یکی از روش‌های ارتودنسی به حساب می‌آیند و باید برای آن‌ها مراقبت لازم صورت بگیرد.

پس پیشنهاد می‌دهیم که در زمان مراجعه به دندانپزشک حتماً در رابطه با دوره طول درمان و غذاهایی که باید بخورید و یا محدودیت‌هایی که در این روش وجود دارد، سوالات لازم را بپرسید. ما در ادامه یک سری از مراقبت‌های کلی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • سیم‌های ارتودنسی ثابت پشت دندان را از فلز می‌سازند، اما فراموش نکنید میزان مقاومت آن‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانند هر چیزی را تحمل کنند. پس باید از مصرف کردن هر نوع ماده‌ای که سفت یا حتی چسبناک است، خودداری کنید. این مواد در نهایت باعث آسیب رسیدن به سیم‌ها می‌شود و امکان خم شدن یا شکستن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • زدن مسواک زمانی که ارتودنسی ثابت کرج را انجام می‌دهید، از موارد مهم به شمار می‌آید و باید حداقل دو بار در روز این کار انجام شود. دقت داشته باشید که مسواک زدن باید به آرامی و با دقت بالا صورت بگیرد. علاوه بر مسواک، باید نخ دندان نیز تهیه کنید تا از این طریق مانع از تجمع مواد غذایی در بین پلاک‌ها شوید.
  • در برخی موارد خاص که پزشک تشخیص دهد، نوارهای لاستیکی ویژه را به بریس‌های دندانی متصل می‌کنند. نقش مهم این نوارهای پلاستیکی جهت مرتب کردن دندان‌ها و نزدیک شدن فک بالا و پایین به یکدیگر است. زمانی که به مطب دندانپزشک برای انجام ارتودنسی ثابت پشت دندان مراجعه کنید، پزشک روش استفاده صحیح از این نوار پلاستیکی را به طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهد.

فراموش نکنید که باید کاملا درست و صحیح از آن‌ها نگهداری شود. به طور مثال زمانی که قصد خوردن غذا یا حتی مسواک زدن را دارید در وهله اول باید این نوارهای پلاستیکی را از داخل دهان خارج کنید.

مزیت‌های ارتودنسی ثابت پشت دندان یا بریس‌های لینگوال چیست؟

انجام این روش نیز مانند دیگر روش‌های متنوع ارتودنسی دارای مزایا و معایب خاص خود است. قطعاً با مطلع شدن از مزیت‌ها و ویژگی‌های این روش می‌توانید با دقت بالاتری برای انجام آن تصمیم بگیرید. برخی از مزیت‌های مهم این متد عبارتند از:

 

بریس‌های-لینگوال

 

نامرئی بودن

با انجام دادن این روش، ارتودنسی در پشت دندان قرار می‌گیرد و عملاً دیده نمی‌شود. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد به سراغ این روش می‌روند؛ چرا که با قرار دادن آن در پشت دندان خیلی راحت‌تر می‌توانند صحبت کنند، بخندند و در جامعه حضور پیدا کنند.

جویدن آسان

به کمک برس‌هایی که برای دندان شما طراحی می‌شود، هیچ سختی برای گاز گرفتن و جویدن ندارید و این کار خیلی راحت‌تر صورت می‌گیرد و به عنوان یکی از مزیت‌های فوق العاده مهم و حائز اهمیت برای این روش از ارتودنسی محسوب می‌شود. البته فراموش نکنید که نباید بی‌احتیاط باشید و هر مواد غذایی سفت و سختی را گاز بگیرید.

سفارش‌سازی

ابزار بریس‌های لینگوال برای هر یک از افراد به طور کاملاً سفارشی ساخته می‌شود و بر اساس دندان و قالب آن‌ها است؛ بنابراین زمانی که این بریس‌ها در پشت دندان قرار بگیرند، افراد دیگر هیچ نوع ناراحتی ندارند و محدودیت خاص و زیادی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

جمع‌بندی

ارتودنسی ثابت پشت دندان یک روش کاملاً ویژه تلقی می‌شود و بسیاری از افرادی که با دیده شدن ارتودنسی روی دندان آن‌ها مشکل دارند، می‌توانند به سراغ این روش بروند. این اطمینان وجود دارد که قیمت ارتودنسی کرج که توسط دکتر حمید گلشاهی برای شما انجام می‌شود، کاملاً مناسب است. علاوه بر این مورد شما می‌توانید برای دیگر مشکلات نیز به متخصص ارتودنسی در کرج مراجعه کنید. فراموش نکنید که اگر بخواهید ارتودنسی ثابت و از قسمت جلوی دندان را انتخاب کنید، قطعاً هزینه کمتری پرداخت می‌کنید. اما با توجه به سفارشی بودن این نوع ارتودنسی هزینه آن نیز به مقدار معینی افزایش پیدا می‌کند. اما در هر حال اگر فرد خجالتی هستید بهترین راهکار انتخاب این روش است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر