متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی کرج

فهرست مطالب

بهترین متخصص ارتودنسی کرج: ارتودنتیست‌ها روی مجموعه خاصی از مشکلات دندانی کار‌ می‌کنند، به این معنی که آنها ناهماهنگی در دندان‌ها و سایر بی نظمی‌های مرتبط را درمان‌ می‌نمایند. برخی از مشکلاتی که درمان‌ می‌کنند شامل ناهماهنگی فک، فاصله خیلی زیاد دندان یا روی هم قرار گرفتن آن‌ها‌ می‌باشد.

نحوه قرار گرفتن دندان‌های شما روی هم تاثیر بسزایی بر سلامت دهان و زیبایی دندان شما دارد. با بهبود نحوه برخورد دندان‌های بالا و پایین، می‌توانید خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت دهان، از جمله پوسیدگی ، بیماری لثه و سایش بیش از حد (فرسایش) را کاهش دهد. حتی سلامت دندان ها به دستگاه گوارش نیز کمک می کند. زیرا وقتی دندان ها درست در جای خود قرار گرفته باشند، غذا بهتر جویده می شود و معده هضم راحت تری خواهد داشت.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که با قرارگیری نامناسب دندان ها سروکار دارد. فرد ممکن است ازدحام بیش از حد دندان ها، دندان های کج یا نامرتبی فک داشته باشد که می تواند باعث مشکلات خوردن یا گفتار شود. در چنین مواردی، درمان‌های ارتودنسی توصیه می‌شود تا به آرامی موقعیت دندان‌ها را تغییر دهند تا صاف‌تر و هم‌ترازتر شوند. اگر فرد بخواهد لبخند بهتری داشته باشد، می توان از ارتودنسی برای اهداف زیبایی نیز استفاده کرد.

ممکن است فردی با مال اکلوژن یا نیش بد به دنیا بیاید، یا ممکن است به مرور زمان از طریق آسیب یا عادت هایی مانند مکیدن انگشت شست خود در کودکی به آن مبتلا شود. هر مشکلی که ممکن است باشد، مهم است که فورا آن را درمان کنید. مال اکلوژن یا نامرتبی می تواند در درازمدت باعث ایجاد مشکلات سلامت دهان و دندان شما شود.

کلینیک اسمایل آرک با بهترین متخصص ارتودنسی کرج دکتر حمید گلشاهی آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز در کرج ، عظیمیه ، جهانشهر ، مهرشهر ، گلشهر ، مهر ویلا ، گوهر دشت می باشد برای دریافت نوبت یا اطلاع از قیمت ارتودنسی با این شماره تماس بگیرید: 02632521897

 

مزایای ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی مهم است زیرا نامرتب بودن دندان ها یا قرارگیری نامناسب آن می تواند منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان و التهاب لثه شود. بایت نامناسب می‌تواند آموزش دندان‌ها را سخت‌تر یا نخ دندان کشیدن را دردناک‌تر کند، که منجر به بهداشت نامناسب دهان در آن مناطق خاص می‌شود که می‌تواند بر سلامت دهان شما تأثیر بگذارد.

ارتودنسی یک روش درمانی موثر است که می توان از آن در موارد زیر استفاده کرد:

  • فاصله بین دندان ها را ببندید
  • اطمینان حاصل کنید که دندان ها و فک شما به درستی در یک راستا قرار دارند
  • دندان های کج را صاف کنید
  • بهبود عملکرد دهان (مانند خوردن یا گفتار)
  • نیش های نامناسب را اصلاح کنید

مراحل انجام ارتودنسی

دندانپزشکان می توانند با بررسی تاریخچه دندانپزشکی، گرفتن مدل گچی از دندان ها و/یا عکس برداری با اشعه ایکس از دندان ها، متوجه شوند که آیا بیمار به کار ارتودنسی نیاز دارد یا خیر. اگر دندانپزشک کار ارتودنسی را توصیه کند، شما را به یک متخصص ارتودنسی معرفی می کند که بتواند یک برنامه درمانی را به شما ارائه دهد که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

برنامه های درمان ارتودنسی معمولاً از یک ابزار ارتودنسی تشکیل شده است که می تواند به آرامی دندان های شما را صاف کند. نمونه‌هایی از ابزارهای ارتودنسی بریس‌ها، الاینرها، نگهدارنده‌ها، هدگیر هستند. این ابزارها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا نتایج مناسبی حاصل شود. متخصص ارتودنسی دستورالعمل های خاصی را همراه با درمان به شما ارائه می دهد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چرا ممکن است به ارتودنسی نیاز داشته باشید

موقعیت دندان ها و فک های شما بر بایت شما تاثیر دارد. بایت شما این است که چگونه دندان های بالا و پایین به هم می رسند. هنگامی که دندان های بالا و پایین شما به هم نمی چسبند، به این حالت مال اکلوژن یا بد بایت می گویند. مشکلاتی مانند از دست دادن، کج بودن، شلوغی یا بیرون زدگی دندان ها می تواند در ایجاد بایت بد نقش داشته باشد. مکیدن شست یا انگشت نیز ممکن است بر گاز گرفتن شما تأثیر بگذارد.

یک نیش بد می تواند جویدن برخی غذاها را سخت کند و ممکن است باعث فرسودگی برخی از دندان ها شود. همچنین می تواند باعث تنش و درد عضلانی شود. دندان‌هایی که بیرون می‌آیند راحت‌تر تراشیده یا شکسته می‌شوند. دندان های شلوغ و کج به سختی تمیز می شوند و ممکن است بیشتر در معرض پوسیدگی و بیماری لثه قرار گیرند. رفع یک نیش بد باعث بهبود لبخند و سلامت شما می شود.

دندانپزشک شما ممکن است درمان اولیه ارتودنسی را انجام دهد یا شما را به متخصص ارتودنسی ارجاع دهد. ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی است که با پیشگیری و اصلاح مال اکلوژن سروکار دارد.

ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است

درمان ارتودنسی فقط برای نوجوانان نیست. دندان ها را در هر سنی می توان حرکت داد. در واقع، بزرگسالان بیشتری برای بهبود ظاهر و سلامت لبخند خود به درمان ارتودنسی می پردازند. دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما می تواند تشخیص دهد که آیا درمان ارتودنسی برای شما مناسب است یا خیر. ولی اگر بهترین زمان برای ارتودنسی را در نظر بگیرید در سنین کم بهترین زمان ارتودنسی می باشد.

درمان های ارتودنسی

بسته به میزان بایت بد شما، دندانپزشک یا ارتودنتیست شما ممکن است یک یا ترکیبی از درمان های ارتودنسی زیر را برای اصلاح بایت شما پیشنهاد دهد:

  • بریس ها
  • هدگیر
  • لوازم قابل جابجایی
  • نگهدارنده ها
  • جراحی دهان

دو نوع اصلی بریس وجود دارد – ثابت و متحرک

  • بریس های ثابت می توانند فلزی یا شفاف باشند و روی دندان های شما قرار گیرند و با براکت ها و سیم ها متصل شوند. آنها یکی از رایج ترین انواع بریس ها هستند زیرا نتایج قابل پیش بینی و قابل اعتمادی دارند. بریس های ثابت برای ارتودنسی NHS استفاده می شوند، اما در بزرگسالان نیز به صورت خصوصی نصب می شوند. علاوه بر بریس‌های ثابت فلزی سنتی، گزینه‌های دیگر شامل ارتودنسی لینگوال و بریس‌های سرامیکی هستند که روی دندان‌های شما ثابت می‌شوند اما نسبت به بریس‌های ثابت سنتی کمتر دیده می‌شوند.
  • بریس‌های متحرک، تقریباً نامرئی یا شفاف ترازهایی (قالب‌هایی) هستند که به دندان‌های شما متصل می‌شوند و به مرور زمان می‌توانند دندان‌های شما را صاف کنند. از آنجایی که آنها واضح هستند، تقریباً نامرئی هستند، به این معنی که مشخص نیست که شما دندان های خود را صاف می کنید.
  • نمونه هایی از تراز کننده های شفاف عبارتند از Invisalign  که از یک سری تراز کننده های تقریبا نامرئی و سفارشی استفاده می کند که به تدریج دندان های شما را بدون استفاده از سیم های فلزی یا براکت صاف می کند.
  • بریس‌های متحرک ترازهای شفافی هستند که شبیه نگهدارنده‌ها هستند و می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید آن‌ها را داخل و خارج کنید. بریس‌های متحرک معمولاً برای درمان دندان‌های بالایی استفاده می‌شوند، زیرا قابلیت‌های آن‌ها در مقایسه با سایر بریس‌ها بسیار محدود است.

ارتودنسی NHS

ارتودنسی NHS معمولاً شامل براکت‌های ثابت سنتی است که با براکت و سیم به دندان‌های شما متصل می‌شوند تا در طول درمان به‌طور دائم روی دندان‌ها باقی بمانند و به‌تدریج دندان‌های شما را به موقعیت دلخواه برسانند.

ارتودنسی NHS در انگلستان برای کودکان زیر 18 سال با نیاز بالینی واضح به درمان، مانند تراکم بیش از حد دندان‌ها، اوربایت شدید، یا از دست دادن دندان‌های زیاد در جایی که باید شکاف را بسته شود، رایگان است. متأسفانه، درمان مشکلات زیبایی بیشتر معمولاً در NHS در دسترس نیست، اما می توان به صورت خصوصی به آن دسترسی داشت.

تقاضای زیاد برای ارتودنسی NHS به این معنی است که ممکن است یک لیست انتظار طولانی برای درمان وجود داشته باشد، اما گزینه‌های پولی جایگزین نیز وجود دارد، از جمله انجام درمان به صورت خصوصی.

بهترین نوع درمان ارتودنسی برای من چیست؟

هنگامی که به فکر نصب بریس هستید، گزینه های زیادی وجود دارد، از جمله نوع بریس هایی که برای شما مناسب تر هستند و ظاهر آنها. شما باید بدانید که کدام نوع درمان به شما نتایجی را می‌دهد که می‌خواهید و کدام یک برای دندان‌های شما مناسب‌تر است.

ارتودنتیست شما گزینه های شما را با شما بررسی می کند و به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که بهترین درمان ارتودنسی برای شما چیست.

درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

بستگی به این دارد که چقدر کار باید انجام دهید و دندان های شما تا چه اندازه باید جابجا شوند.

صاف کردن دندان‌های زیبایی می‌تواند کمتر از شش ماه طول بکشد، در حالی که اگر شما ارتودنسی NHS داشته باشید، بسته به پیچیدگی مشکلات ارتودنسی، براکت‌های شما احتمالا بین ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه باقی خواهند ماند.

پس از اتمام درمان، متخصص ارتودنسی به شما توصیه می کند که درمان شما چقدر طول می کشد و دندان های شما چگونه باید ظاهر شوند.

هزینه درمان ارتودنسی چقدر است؟

هزینه درمان ارتودنسی خصوصی بسته به پیچیدگی درمان و نوع بریس‌های شما می تواند متفاوت باشد. که در کلینیک اسمایل آرک می توانید از مزایای ارتودنسی اقساطی بهره مند شوید.

سوالات متداول

ارتودنتیست چه وظایفی دارد؟

تشخیص ناهنجاری‌های دندان، دهان و فک، ارزیابی بهترین روش درمانی برای اصلاح، آماده سازی دهان برای بریس یا سایر درمان‌ها با اسپیسر، سیم‌های قوس و ..، طراحی، بکارگیری و تنظیم لوازم خانگی.

بهترین سن برای انجام ارتودنسی چیست؟

بهتر است که فرزندان شما بین سنین 9 تا 14 سالگی ارتودنسی را انجام دهند. اگر قبلاً آن را پشت سر گذاشته‌اند، به این معنی است که تنظیم فک و یا دندان‌هایشان سخت‌تر خواهد بود.

آیا ارتودنسی منجر به درد می‌شود؟

براکت‌ها وقتی روی دندان‌ها گذاشته می‌شوند اصلاً درد ندارند، پس از قرار گرفتن سیم ارتودنسی در براکت‌هایی که تازه قرار داده شده است، درد یا ناراحتی خفیفی وجود خواهد داشت که ممکن است چند روز تا یک هفته ادامه داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ

    1. هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان مورد نیاز دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ارتودنسی با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      میانگین زمان درمان می‌ تواند بین 12 تا 18 ماه باشد.

    1. سلام دوست عزیز
      شما می‌توانید برای دریافت وقت مشاوره با شماره های ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵ – ۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷ – ۰۹۳۵۴۳۰۳۶۹۶ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر