ارتودنسی-دندان-روکش-شده

ارتودنسی دندان روکش شده

فهرست مطالب

ارتودنسی یکی از روش های درمان برای دندان های نامنظم و شلوغ می باشد. داشتن دندان های نامنظم سبب بروز مشکلاتی برای شما خواهد شد. برخی افراد قبل از انجام ارتودنسی دندان های خود را لمینت و روکش کرده اند. اکنون که قصد انجام ارتودنسی دارند برایشان سوال است که آیا می توان برای دندان های روکش شده ارتودنسی انجام داد یا خیر؟ در این مقاله سعی داریم به تمام سوالات شما راجب ارتودنسی دندان روکش شده پاسخ دهیم.

انجام ارتودنسی برای داشتن دندان های زیبا به شما کمک می کند، اما باید برای انجام این درمان به یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی در ایران و اگر ساکن کرج هستید به متخصص ارتودنسی کرج مراجعه کنید. قیمت و هزینه انجام ارتودنسی یکی از مواردی است که برای افراد نیز حائز اهمیت می باشد. در این مقاله به بررسی موضوع قیمت ارتودنسی کرج نیز خواهیم پرداخت. دکتر حمید گلشاهی یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی ثابت کرج در کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک نیز می باشد؛ که با مراجعه به مطب ایشان و انجام معاینات لازم  می توانید با بهترین روش ارتودنسی دندان روکش شده درمان خود را آغاز کنید.

رزرو وقت :۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

آیا امکان انجام ارتودنسی دندان روکش شده وجود دارد؟

روکش و لمینت دندان زمانی انجام می شود که دندان های شما دچار آسیب دیدگی و پوسیدگی شده اند. ممکن است شما در گذشته روکش یا لمینت دندان را انجام داده باشید و بعد از آن و با مراجعه به پزشک متوجه شده اید که نیازمند انجام ارتودنسی هستید. در پاسخ به این سوال که آیا امکان انجام ارتودنسی دندان روکش شده وجود دارد؟ باید بگوییم بله؛ امکان انجام ارتودنسی برای دندان های روکش شده وجود دارد. پس از مراجعه به پزشک و بررسی دندان ها، متخصص ارتودنسی بهترین روش برای انجام ارتودنسی را به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید درمان خود را شروع کنید.

 

آیا-امکان-انجام-ارتودنسی-دندان-روکش-شده-وجود-دارد؟

 

روش های ارتودنسی دندان روکش شده

قبل از شروع روند انجام ارتودنسی متخصص، دندان های شمارا بررسی می کند تا در طی درمان دندان ها دچار مشکل و آسیب دیدگی نشوند. در اولین قدم متخصص از شما می خواهد تا از دندان های خود عکس تهیه کنید. گاهی ممکن است شرایط روکش دندان ها مساعد نباشد؛ در این حالت پزشک روکش دندان شما را جدا خواهد کرد و سپس انجام ارتودنسی را آغاز می کند. پس از این که درمان ارتودنسی شما به پایان رسید مجدد روکش بر روی دندان قرار خواهد گرفت.

 

روش-های-ارتودنسی-دندان-روکش-شده

 

استفاده از بند ارتودنسی

یکی از بهترین و محبوب ترین روش های ارتودنسی دندان روکش شده؛ استفاده از بند ارتودنسی می باشد. در این روش با حداقل آسیب دیدگی به روکش دندان ها می توانید درمان ارتودنسی را انجام دهید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر دندان های روکش شده شما در مجاورت هم باشند، این روش مناسب نمی باشد و باید با مشورت متخصص ارتودنسی روش مناسب تری را انتخاب کنید.

تراشیدن روکش دندان ها

روش دیگری نیز برای انجام ارتودنسی دندان های روکش شده وجود دارد. در این روش روکش دندان های شما تراشیده می شود و پس از اتمام مدت زمان درمان ارتودنسی دندان شما مجدد روکش خواهد شد.

نکاتی که باید به آن توجه کنید

برای انجام ارتودنسی دندان روکش شده باید به نکاتی توجه داشته باشید. قبل از ارائه خدمات ارتودنسی تمام این موارد توسط پزشک متخصص نیز انجام خواهد شد. اولین نکته این است که برای انجام ارتودنسی باید سطح دندان ها را به صورت کامل تمیز کرده تا در ادامه کار دچار مشکل نشوید. معمولا قبل از شروع روند ارتودنسی دندان ها را با فسفریک تمیز خواهند کرد اما اگر در گروه افرادی قرار دارید که دندان شما روکش شده است بهتر است از HF1 برای تمیز کردن دندان ها استفاده کنید.

زمانی که شما از دندان ها عکس تهیه کرده و به پزشک مراجعه می کنید. ممکن است پزشک پیشنهاد دهد تا جهت ایجاد و باز شدن فضای کافی یکی از دندان های خود را بکشید. در این زمان بهتر است دندان هایی که نیاز به روکش دارند و یا روکش شده اند را بکشید. این امر به شما در کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد.

اگر دندان های شما نیازمند روکش می باشد، بهتر است این کار را به بعد از اتمام ارتودنسی انجام دهید. چرا که ممکن است برای شما هزینه های اضافی ایجاد شود؛ اگر در طی درمان آسیب به روکش دندان وارد شود  شما باید روکش جدید برای دندان تهیه کنید.

 

نکاتی-که-باید-به-آن-توجه-کنید

 

قیمت ارتودنسی دندان روکش شده

نمی توان برای انجام ارتودنسی دندان روکش شده قیمت و هزینه قطعی تعیین کرد. چرا که قیمت و هزینه آن بستگی به شرایط دندان های شما دارد و با مراجعه به پزشک و بعد از انجام معاینات می توان هزینه آن را محاسبه کرد. از این رو ممکن است قبل از شروع روند ارتودنسی نیازمند انجام درمان های دیگری باشید. گاهی پیش می آید که روکش دندان ها در طی درمان ارتودنسی نیز دچار مشکل می شود و شما نیازمند تهیه روکش جدید هستید. تمام این هزینه ها بستگیبه شرایط دهان و دندان های شما دارد.

نتیجه

ارتودنسی یکی از درمان های محبوب جهت ایجاد نظم بین دندان ها می باشد و به شما در داشتن لبخندی زیبا تر کمک می کند. امروزه افراد زیادی برای اصلاح طرح لبخند خود به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنند و با مشورت پزشک درمان خود را آغاز می کنند. ارتودنسی دندان های روکش شده نیز غیر ممکن نیست و قابل اجرا است. برخی محدودیت ها در این موارد وجود دارد که با مراجعه به یک متخصص ارتودنسی با تجربه می توانید درمان خود را آغاز کنید. روش هایی برای ارتودنسی دندان روکش شده وجود دارد، که تعیین بهترین روش برای درمان دندان های شما توسط متخصص انجام می گیرد. دکتر حمید گلشاهی یکی از بهترین متخصصین در زمینه ارتودنسی می باشد؛ که شما را تا پایان درمان ارتودنسی همراهی خواهد کرد.

رزرو وقت :۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر