بهترین اونله دندان در کرج 

بهترین اونله دندان در کرج 

فهرست مطالب

اینله یا اونله چگونه انجام می شود؟

بهترین اونله دندان در کرج: گرفتن اینله یا اونله بسیار شبیه چیزی است که با قرار دادن روکش تجربه می کنید، با یک تمایز مهم: کمتر از ساختار طبیعی دندان شما باید با دریل کردن هنگام دریافت اینله یا آنله از بین برود. هنگامی که روکش می گیرید، دندان باید تحت تغییر شکل قابل توجهی قرار گیرد تا در پوشش جدید خود قرار گیرد. از آنجایی که هدف دندانپزشکی حفظ تا حد امکان از ساختار طبیعی دندان شماست، زمانی که بتوان دندان را با این نوع درمان محافظه کارانه تر ترمیم کرد، ممکن است اونله /آنله به جای روکش توصیه شود.

اولین قدم در گرفتن اونله بی حس کردن دندان و ناحیه اطراف آن با بی حسی موضعی و سپس از بین بردن پوسیدگی است. این کار به منظور جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی که در واقع نوعی عفونت است، به عمق دندان انجام می شود.

پس از آماده شدن دندان، قالبی از آن (به صورت دیجیتال یا با مواد بتونه مانند) ساخته می شود و به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می شود. در آنجا از قالب برای ساختن مدل دندان شما برای ایجاد اونله استفاده می شود. ترمیم نهایی می تواند از طلا یا سرامیک یا رزین همرنگ دندان ساخته شود.

قبل از اینکه مطب را ترک کنید، یک پرکردگی موقت به دندان شما چسبانده می شود تا از آن محافظت کند تا زمانی که ترمیم دائمی آماده شود. در ویزیت دوم شما، اونله دائمی یا با رزینی که هنگام قرار گرفتن در معرض منبع نور خاص سفت می‌شود یا نوعی سیمان دائمی به دندان شما متصل می‌شود.

اونله قوی و ماندگار هستند و نیازی به مراقبت بیشتر از هر دندان دیگری ندارند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه و نظافت حرفه ای منظم دندان همه آن چیزی است که شما نیاز دارید تا مطمئن شوید که ترمیم شما برای سال های آینده دوام می آورد.

اگر به دنبال بهترین و مطمئن ترین خدمات دندانپزشکی جهت بهترین اونله دندان در کرج نزد یک متخصص مجرب هستید، ما به شما دکتر مریم منتظری شاهتوری بهترین متخصص ترمیم دندان را به شما معرفی می کنیم شما عزیزان می توانید برای دریافت نوبت و اطلاع از قیمت اونله دندان با ما تماس بگیرید: ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

 

بهترین اونله دندان در کرج 
بهترین اونله دندان در کرج

آیا جایگزینی برای Inlay/Onlay وجود دارد؟

برای سوراخ‌های بسیار کوچک و نواحی پوسیدگی، پرکننده‌های کامپوزیتی همرنگ دندان یک گزینه هستند. اگر ناحیه پوسیدگی بیش از حد برای اینله/آنله زیاد است، پزشکان ممکن است به جای آن تاج چینی را توصیه کنند. روکش کل دندان شما را می پوشاند و در عین حفظ استحکام و محافظت از دندان طبیعی شما را نیز حفظ می کند. اینله/آنله به شما این امکان را می دهد که بیشتر از دندان طبیعی خود را نسبت به روکش نگه دارید.

اونله Onlay و تاج های دندان

اینها ترمیم های تک دندانی اصلی شما هستند که برای نواحی بزرگتر پوسیدگی که در آن پرکردگی یا اینله به دلیل مقدار ساختار دندانی که باید برداشته شود کار نمی کند، اختصاص دارد. تمایز اولیه بین انله و اینله این است که انله یک کاسپ دندان را می پوشاند، در حالی که اینله فقط ناحیه بین کاسپ ها را پر می کند. حفره هنوز از روی دندان سوراخ می شود و یک انله به اندازه و شکل دقیق فضا ساخته می شود. برعکس، روکش کل سطح دندان و همچنین ساختار دندان بالای خط لثه را می پوشاند.

در مقایسه با روکش، زمانی که بتوان آنله را انجام داد، انله ترمیم کمتر تهاجمی است، زیرا ساختار دندان کمتری برای قرار دادن آنله باید برداشته شود. هزینه ها مشابه است، اما آنله کمی ارزان تر از تاج است. به این ترتیب، آنله در واقع ترمیم ترجیحی در صورت امکان است. با این حال، احتیاط در اینجا این است که انجام صحیح آنله دشوارتر است و بیشتر به مهارت دندانپزشک متکی است.

پر کردن دندان در مقابل اینله

در تئوری، این دو اغلب می توانند به جای یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند، اما اینله ها معمولاً برای حفره های بسیار بزرگتر رزرو می شوند. هر دوی آنها شامل برداشتن حفره موجود با مته و پر کردن آن فضای خالی است، اما نحوه پر شدن آن فضا در درجه اول تفاوت آنهاست. با پر کردن، از یک ماده آمالگام یا کامپوزیت برای پر کردن فضا استفاده می‌شود و این فرآیند بسیار سریع‌تر است و فقط یک بار بازدید را شامل می‌شود.

با منبت، فضا با یک قطعه منفرد و جامد پر می شود که معمولاً در آزمایشگاه ساخته می شود، اگرچه گاهی اوقات می توان آنها را در دفتر ساخت و معمولاً از موادی مانند طلا یا سرامیک ساخته می شوند. خاتم باید دقیقاً به شکل و اندازه فضای خالی ساخته شود، در غیر این صورت غذا و باکتری وارد فضا می شود و در نتیجه پوسیدگی بیشتر می شود. مزیت اینله این است که آنها به اندازه یک پر کردن پس از قرار دادن منقبض نمی شوند، بنابراین احتمال کمتری برای شکست ترمیم به این دلیل یا ایجاد شکاف بین پر کردن و ساختار دندان اطراف وجود دارد. خاتم ها همچنین سطح سخت تر و از نظر تئوری بادوام تری را برای استفاده هنگام جویدن ایجاد می کنند، و به همین دلیل، خاتم باید در درازمدت قابل اعتمادتر باشد، اگرچه داده های مربوط به آن مخلوط و غیرقطعی است.

جدا از اینکه اینله گرانتر از پر کردن است، دلیل شماره یک که آنها بسیار کم دیده می شوند این است که بیمه دندان تقریباً هرگز آنها را پوشش نمی دهد. اینله توسط شرکت بیمه به یک پر کردن کاهش می یابد (یا به عبارت دیگر، شرکت بیمه از پرداخت هزینه اینله امتناع می ورزد و فقط بهای پرکردن را پرداخت می کند)، در نتیجه یا پول دندانپزشک ضرر می کند یا بیمار صورت حساب داده شده است. به این ترتیب، اینله ها معمولا برای بیماران بدون بیمه، یا بیمارانی که هزینه اضافی بالای یک پر کردن را کاملا درک می کنند، رزرو می شود. 

مراقبت های بعد

هر دو اینله و آنله ترمیم های قوی و طولانی مدتی هستند که نیازی به مراقبت بیشتر از آنچه شما به طور معمول به دندان های خود می دهید ندارند: یعنی مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن، و معاینات دوره ای در مطب دندانپزشکی. اما از آنجایی که آنها نیازی به برداشتن مقدار زیادی از مواد طبیعی دندان ندارند، درمان های نسبتا محافظه کارانه ای در نظر گرفته می شوند. پس از معاینه کامل دندانپزشکی، دندانپزشکان می توانند نوع ترمیم دندان را که در شرایط فردی شما مناسب تر است، توصیه کنند.

 

کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک دارای کادر مجرب و حرفه ای جهت انجام تمامی امور مربوط به درمان یا زیبایی دندان همراه شماست.

  • کرج ، عظیمیه، میدان مهران، بلوار شریعتی، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان کورش طبقه ۸ واحد ۸۰۴
  • ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵ – ۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷ – ۰۹۳۵۴۳۰۳۶۹۶

سوالات متداول

آیا (اونله دندان) دردناک است؟

خیر. دندانپزشکان قبل از برداشتن پوسیدگی و مواد آسیب دیده دندان، آن ناحیه را کاملاً بیهوش می کنند. اگر بعد از عمل دچار ناراحتی خفیف شدید، مسکن‌های بدون نسخه باید از آن مراقبت کنند.

آیا می توانم در یک بار مراجعه به کلینیک Inlay/Onlay دریافت کنم؟

خیر. اینله ها/آنله ها در آزمایشگاه ساخته می شوند تا کاملاً با رنگ دندان های شما مطابقت داشته باشند و با دندان آماده شده شما مطابقت داشته باشند. قبل از اینکه دندانپزشکان بتوانند آن را بسازند، باید پوسیدگی و مواد آسیب دیده را حذف کنند تا اندازه و شکل دقیق ناحیه ای که باید پر شود را تعیین کنند. دندانپزشکان از یک پوشش موقت برای محافظت از دندان شما در فاصله زمانی بین ویزیت استفاده می کنند.

اونله دندان چقدر دوام می آورند؟

یکی دیگر از مواردی که مردم باید بدانند اینله و آنله دوام آن است. آنها در واقع بسیار بادوام هستند. در واقع، شناخته شده است که آنها برای چندین دهه دوام می آورند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر