بهترین برندهای کامپوزیت دندان

فهرست مطالب

بهترین برندهای کامپوزیت دندان

از چه نوع کامپوزیت برای بازسازی زیبایی استفاده کنیم؟ احتمالاً اکثر شما تصور واضحی از کامپوزیت دندانی زیبایی یا کامپوزیت قدامی دارید. اما آنچه ادشوارتر است تعیین این است کدام یک برای کمک به رسیدن اهداف شما در مواجهه با همه گزینه‌های موجود مناسب است؟ برای کمک به انتخاب شما ما این پست را ایجاد کرده‌ایم که همه چیزهایی را که باید در مورد این محصولات بدانید را به شما می‌گوید.

در گذشته افراد مشکلات دندانی زیادی داشتند و شاید حل کردن آن‌ها تا حد زیادی دشوار بود. از این مشکلات می‌توان به کثیفی دندان‌ها اشاره داشت که بی شک اعتماد به نفس و زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می‌داد. امروزه اما با تدابیری که در نظر گرفته شده است و همچنیین دستگاه‌ها و تجهییزات تازه، می‌توان با روش‌هایی نظیر کامپوزیت دندان، ساده‎‌تر از قبل این مشکلات را برطرف کرد.

یکی از این موارد کامپوزیت دندان است که زیبایی فراوانی را به دندان‌های ما می‌دهد. این کار از مدت‌ها قبل مرسوم شد و عده زیادی هم نسبت به انجامش اقدام کردند. با این حال، انجام آن رفته رفته افزایش پیدا کرد و امروزه شاهد این هستیم که مردم زیادی کامپوزیت دندان را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

این طور که پیش بینی می‌شود، در آینده افراد بیشتری به سمت این عمل زیبایی خواهند رفت. ما تا کنون مطالب زیادی را در این خصوص در دسترس قرار داده بودیم که می‌توانید آن‌ها را مطالعه نمایید. حال تلاش ما در این مقاله این است در مورد کامپوزیت دندان و برندهای آن با هم صحبت داشته باشیم.

برندهای زیادی هستند که به سراغ این کار رفته‌اند و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. بعد از معرفی این برندها، به شما خواهیم گفت که بهتر است برای انجام این کار به سراغ چه دندانپزشکی بروید. پس در صورتی که به دنبال کامپوزیت دندان خود هستید، تا انتها همراه ما باشید.

کامپوزیت دندان در کرج
کامپوزیت دندان در کرج

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان را باید موادی سنتزی به شمار آورد که در آن می‌توان دراتی نظیر شیشه، مواد معدنی، رزین، فیبرهای کوتاه و موارد مشابه را مشاهده کرد. در واقع برندها با ترکیب این مواد، سعی دارند تا محصولاتی فوق العاده را در دسترس قرار دهند. تلاش آن‌ها نیز تا حد زیادی جواب داده است و امروزه شاهد برندهای بی نظیری در این زمینه هستیم.

حال شاید از خود این سوال را داشته باشید که کامپوزیت دقیقا چه مصرفی می‌تواند داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت که این کار به منظور رفع پوسیدگی و کرم خوردگی دندان انجام می‌گیرد. ضمن این که از دیگر مصارف آن باید به برطرف سازی جراحت، شکستگی، برخی از بیماری‌های دندانی و دیگر مشکلات اشاره داشت. تمام این موارد دست به دست هم داده است که در پایان شما دندان‌هایی زیبا و بدون مشکل داشته باشید و لذت ببرید.

برندهای برجسته کامپوزیت دندان

همان طور که در بالا هم گفته شد، امروزه برندذهای گوناگونی در این حوزه روی کار آمده‌اند و محصولات هر یک تفاوت‌هایی با دیگری دارد. بنابراین شما با توجه به  مشکل دندانی، بودجه و سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و از محصولاتش بهره لازم را ببرید.

یکی از برجسته‌ترین این برندها بدون شک Gradia Direct است که محصولات فوق العاده را دز این حوزه به دست مردم رسانده است. Kuraray نیز نام برند معتبر دیگری است که ژاپنی‌ها به خوبی هر چه تمام‌تر آن را به وجود آورده‌اند. از دیگر برندهای مطرح در اینم خصوص باید به Bisco و M3Cosmedent اشاره داشت که برندی آمریکایی محسوب می‌شود.

حال اگر مطالب مربوط به هر یک از این برندها را مطالعه کردید و مورد پسندتان نبود، موردی ندارد؛ چرا که می‌توانید از موارد دیگری مانند Coltene ،DMG AmericaT ، DMG Dental ،Ivoclar Vivaden،Kerr،SDI، Dental America و موارد دیگری بهره مند شوید. بی شک این موارد از برترین برندهای کامپوزیت دندان هستند که می‌توانند یاری رسان مشکلات شما عزیزان باشند.

کامپوزیت دندان چه ویژگی هایی دارد؟

حال به این موضوع می‌رسیم که کامپوزیت خوب دندان باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد.

1- در وهله اول، این محصولات باید شکل پذیری مناسبی از خود نشان دهند و به راحتی هم قابل استفاده باشند.

2- شفافیت داشتن نیز مورد دیگری است که باید به آن توجه کنید. این کامپوزیت‌ها باید طیف کامل رنگ‌ها را در خود داشته باشند.

3- طول عمر بالای کامپوزیت دندان نیز نباید فراموش شود.

خبر خوب این است که تمام برندهای گفته شده، چنین ویژگی‌هایی را در محصولات خود دارند.

کامپوزیت دندان در کرج
کامپوزیت دندان در کرج

کلینیک دندانپزشکی در کرج

دندانپزشکی‌های فراوانی در کرج به وجود آمده است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. با این حال، شما می‌توانید در عظیمیه کرج کلینیک اسمایل آرک را مشاهده و از خدمات موجود در آن استفاده کنید. این کلینیک روزانه پذیرای بیماران زیادی است و آن‌ها همواره رضایت فراوانی از بهره‌مندی از این خدمات دارند.

اسمایل آرک از تجهیزات کاملا به روز و بهداشتی استفاده می‌کند تا روند درمان شما در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل انجام گیرد. ضمن این که نواع خدمات مربوط به حوزه دهان و دندان در این کلینیک صورت می‌گیرد و کامپوزیت دندان را هم باید یکی از آن‌ها به شمار آورد.

پزشک متخصص دندانپزشک در عظیمیه کرج

افراد حاذقی در کلینیک اسمایل آرک مشغول به فعالیت هستند و تخصص بالایی هم در کار خود دارند. یکی از آن‌ها دکتر حمید گلشاهی، دندانپزشک برجسته و ماهر است که می‌توانید به نزد او مراجعه کنید. او سال‌ها در این زمینه و به خصوص کامپوزیت دندان تجربه داشته است و بیماران نیز از این عمل‌ها کاملا راضی بوده‌اند.

بنابراین در صورتی که شما هم به کامپوزیت دندان نیاز دارید، همچنین برای اطلاع از هزینه کامپوزیت دندان در کرج می‌توانید به وسیله شماره تلفن‌های موجود در سایت با ما تماس حاصل فرمایید. ما به صورت تمام وقت پاسخگوی سوالات و موارد دیگر از سوی شما خواهیم بود. همچنین هر برندی که خودتان در نظر داشته باشید را هم استفاده خواهیم کرد.

 

سوالات متداول

چرا کامپوزیت‌ها باید زودتر تعویض شوند؟

رزین کامپوزیت دوام کمتری نسبت به پرسلن دارد. باعث می‌شود روکش‌ها راحت تر از ونیرهای چینی بشکنند. مواد کامپوزیت نیز تمایل بیشتری به لکه دار شدن دارند.

بعد از انجام کامپوزیت از چه کارهایی باید خودداری نماییم؟

تا 48 ساعت پس از انجام عمل از مصرف چای، قهوه، سیگار و غذاهایی که ممکن است لکه دار شوند خودداری کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      شما می‌توانید برای دریافت وقت مشاوره با شماره های ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵ – ۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷ – ۰۹۳۵۴۳۰۳۶۹۶ تماس حاصل فرمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه کامپوزیت با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      برای این موارد بهتر است به کلینیک مراجعه نمایید تا متخصصان ما پس از معاینه مناسب ترین روش درمان را برای شما در نظر بگیرند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر صفحه مربوط به تفاوت لمینت و کامپوزیت را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر