ترمیم دندان پوسیده

فهرست مطالب

اکثر افراد حداقل یک بار در طول زندگی شان دندان درد را تجربه میکنندو منشا دندان درد در سنین مختلف به دلایل مختلفی بستگی دارد که یکی از این دلایل پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان را میتوان جز یکی از شایع ترین دلایل مراجعه افراد به کلینیک های دندان پزشکی طبقه بندی کرد.

 

 

 

اگر شما متوجه پوسیدگی دندان خود شده اید به شما پیشنهاد میشود تا هرچه سریع تر به فکر ترمیم دندان پوسیده خود باشید تا از بروز مشکلات جدی ناشی از آن جلوگیری کنید. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت های ترمیم دندادن پوسیده زیر نظر دکتر مریم منتظری شاهتوری در کلینیک دندان پزشکی اسمایل آرک از طریق شما درج شده با ما در تماس باشید:02632529735

 

علائم پوسیدگی دندان

قبل از پوسیده شدن کامل دندان یک سری علائم هشدار دهنده در بدن شما در این رابطه به شما اخطار خواهند داد که ادامه به برسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

دندان درد:

همانطور که گفته شد یکی از شای ترین علائمی که به شما هشدار میدهد دندادن شما در حال پوسیدگی است، دندان درد استئ دندان درد ناشی از پوسیدگی دندان میتواند بصورت متعد یا مقطعی با شدت هاب مختلف بروز کند که این بستگی به میزان پوسیدگی دندان شما دارد.

 

حساس شدن دندان:

مینا دندان قسمتی است که از قسمت اصلی دندان شما یعنی عاج دندان محافظت میکند. هنگام پوسیده شدن دندان، مینا دندان در قسمت پوسیدگی نازک میشود و همین امر باعث حساس شدن دندان ها در هنگام برخورد مواد غذایی گرم یا سرد به آن ها میشود.

 

بروز لکه های دندانی:

داشتن دندان های زیبا، کاملا فید و بدون لک از جمله مواردی است که به شما در داشتن یک لبخند زیبا کمک میکند. بروز لکه های دندانی میتواند نشان دهنده این باشد که دندان شما در حال پوسیده شدن است و شما بهتر است هرچه سریع تر به فکر ترمیم دندان پوسیده خود باشید. لکه های ددانی میتوانند به رنگ های قهوه ایی، خاکسری یا مشکی بروز کنند.

شما میتوانید ترمیم دندان پوسیده خود را در لینیک دندان پزشکی اسمایل آرک انجام دهید تنها کافیست از طریق شماره درج شده با ما در تماس باشید:02632529735

 

بوی بد دهان:

هنگاهی که دندان شما پوسیده میشود، محل پوسیدگی به عنوان محلی مناسب برای تجمع باکتری ها و میکروب ها میشود و این تجمع یکی از دلایل بوی بد دهان شماست. البته لازم به ذکر است همیشه بی بد دهان در اثر پوسیده شدن دندان نیست بلکه یکی از دلایل آن است.

 

بروز حفره های دندانی:

پوسیدگی دندان در ابتدا خودش را با بروز لکه های دندانی در رن های مختلف نشان میدهند اما اگر پوسیدگی دندان شما به درجات بالاتر برسد پوسیدگی دندان خودش را بصورت حفره یا سوراخ هایی روی دندان پوسیده شده شما نشان میدهد.

حفره های دندانی کی از محل های باکتری ها و میکروب ها میباشند و میتوانند باعث بروز بوی بد دهان، احساس مزه ناخوشایند در دهان و عفنونت دندان و لثه بشوند.

 

روش درمان دندان پوسیده شده

روش های مختلفی برای درمان یا ترمیم دندادن پوسیده شده وجود دارد، استفاده از این رو شهای ترمیم بستگی به این دارد که دندان شما تا چه حدی پوسیده شده باشد. دندانپزشک بعد از برسی مزان پوسیدگی دندان شما تصمیم میگیرد از چه نوع روش درمانی برای ترمیم دندان پوسیده شما استفاده کند.

 

استفاده از فلوراید:

این روش زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که پوسیدگی دندان شما هنوز در مراحل اولیه خود باید. در این صورت پزشک متخصص از ماده فلوراید بر روی دندان های شما استفاده میکند. این ماده باعث جلوگیری از انتشار پوسیدگی دندان شما به قسمت های دیگر دندان تان یا دندان های دیگر میشود. فلوراید اسفاده شده توسط دندان پزشک باعث ترمیم شدن مینا آسیب دیده دندان شما نیز خواهد شد.برخی از غذای دریایی و خمیر دندان ها دارای مقداری فلوراید در ساختار خود هستند که این فلوراید باعث تقویت دندان شما به ویژه مینا دندان شما در برابر آسیب دیدگی میشود.

 

پرکردن دندان:

پر کردن دندان برای مواقعی است که مینا دندان پوسیدهش ده بیش از حد آسیب دیده اما این پوسیدگی هنوز به لایه های میانی دندان نفوذ نکرده است. موادی که در پر کردن دندان از آن ها استفاده میشوند تقریبا یک نوع جایگزین طبیعی برای مینا از دست رفته دندان محسوب میشودند.

 

روکش کردن دندان:

اگر پوسیدگی دندان شما به لایه های میانی دندان نفوذ کرده باشد برای ترمیم پوسیدیگ دندان در کلینیک دندانپزشکی ابتدا باید قسمت پوسیده شده خارج شود. بعد از خارج کردن قسمت پوسیده شده از مواد مخصوص استفاده میکنند و آن را به شکل قسمت خالی شده شکل میدهند.

 

کشیدن دندان:

اگر برای رفتم به دندانپزشکی جهت ترمیم دندادن پوسیده خود تعلل کنید، پوسیدگی دندان شما ممکن است به درجات شدید تری برسد. هنگاهی که پوسیدگی دندان بسیار شدید باشد و نتوان آن را از طریق روش هایی از قبیل پر کردن درمان نمود چاره ایی جز کشیدن دندان نیست. در این صورت با کشیدن دندان پوسیدگی و آلودگی آن به دندان های دیگر و لثه سرایت نخواهد کرد.

 

مهم ترین دلایل پوسیدگی دندان

 

  • رعیات نکردن بهداش دهان و دندان
  • خشک بودن دهان
  • شکستگی دندان ها
  • مصروف دخانیات و مشروبات الکلی
  • بیماری های مختلف

 

شما برای ترمیم دندان پوسیده خود و اطلاع از قیمت های ترمیم دندان پوسیده زیر نظر یکی از بهترین متخصصان دندان دکتر مریم منتظری شاهتوری در کلینیک دندان پزشکی اسمایل آرک مستوانید از طریق شماره درج شده با ما در تماس باشید:02632529735

سوالات متداول

آیا ممکن است پوسیدگی دندان بدون علائم باشد؟

بله، ممکن است دندان شما دچار پوسیدگی شده باشد اما هیچ یک علائم درد،لکه یا حفره را نشان ندهد که در این صورت تشخیص پوسیدگی دندان از طریق عکس رادیولوژی امکان پذیر است

چه بیماری هایی باعث پوسیدگی دندان میشود؟

افرادی که بصورت ژنیتیکی دارای غدد براقی با ترشح کم هستند، افرادی که تحت درمان سرطان با روش های مختلف شیمی درمانی و پرتو درمانی هستند ، افراد مبتلا به دیابت و ...

5/5 - (10 امتیاز)

6 پاسخ

    1. سلام وقت شماهم بخیر
      جهت اطلاع از هزینه ترمیم دندان باید دندان‌های شما معاینه شوند. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره 02632529735 با کلینیک اسمایل آرک در تماس باشید.

    1. سلام وقت شماهم بخیر
      بله , جهت دریافت اطلاع بیشتر در زمینه روکش دندان و یا دریافت نوبت جهت معاینه دندان‌ها می‌توانید با شماره 02632529735 تماس حاصل نمایید.

  1. سلام روزتون بخیر برای بررسی پوسیدگی دندان باید با چه شماره ای تماس بگیرم جهت دریافت نوبت؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای دریافت نوبت بررسی پوسیدگی دندان‌ها لطفا با شماره 02632529735 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر