قیمت ارتودنسی لینگوال

فهرست مطالب

وقتی دندانپزشک تشخیص می‌دهد که شما یا کودکتان به سیم‌کشی دندان نیاز دارید، اغلب این به منزله شروع چندین جلسه ویزیت دندانپزشکی و تقبل هزینه‌های مربوط به آن است. با در نظر گرفتن طول دوره درمان ارتودنسی که به طور متوسط حدود 20 ماه طول می‌کشد، طبیعی است که آگاهی از هزینه‌های سیم‌کشی دندان برای شما اهمیت زیادی پیدا کند. سیم‌کشی دندان‌ها فقط یک راه برای زیباتر کردن طرح لبخند شما یا کودکتان نیست، بلکه در اغلب موارد این کار برای سلامتی دندان‌های شما یک ضرورت است. کجی و نامرتبی و یا هر گونه ناهنجاری در رشد دندان‌ها اغلب باعث می‌شود که شما در مراقبت از دندان‌ها و حفظ بهداشت دهان و دندان با مشکل مواجه شوید. وقتی که مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به راحتی امکان‌پذیر نباشد، به مرور زمان موجب خراب شدن دندان‌ها خواهد شد. پس همانطور که می دانیم دغدغه اصلی افراد بر سر هزینه ها می باشد بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم در رابطه با قیمت ارتودنسی لینگوال صحبت کنیم .

قیمت ارتودنسی لینگوال

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند بر هزینه ارتودنسی دندان تأثیر داشته باشند. بعضی از این عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی در کنترل خود شما هستند و بعضی دیگر به وضعیت دندان‌های شما بستگی دارد. شما به هر مرکزی که برای گرفتن قیمت ارتودنسی مراجعه کنید، احتمالاً با ارقام و برآوردهای متفاوتی برای هزینه درمان یک عارضه مشخص مواجه خواهید شد. مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در تعیین هزینه درمان ارتودنسی شما تأثیر داشته باشد، عبارت است از:

نوع براکت انتخابی شما

انواع مختلفی از براکت ها وجود دارد که بر حسب روش استفاده، نوع و قیمت با هم تفاوت‌هایی دارند. رایج‌ترین انواع بریس‌ها عبارتند از:

براکت های فلزی ارتودنسی

این براکت ها معمولاً از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند و میزان استقبال از آن در بین افرادی که ارتودنسی انجام می‌دهند، خیلی زیاد است. زیرا این نوع ارتودنسی ارزان ترین و بادوام‌ترین نوع براکت های ارتودنسی محسوب می‌شوند. در فرآیند سیم کشی ثابت دندان با استفاده از ارتودنسی فلزی ، براکت به دندان چسبیده است، نمی‌توان براکت ها را در طول درمان درآورد.

براکت سرامیکی

شکل براکت سرامیکی مطابق با وضعیت فک و دندان‌های شما ساخته می‌شود. این براکت ها در دهان به صورت مخفی هستند، اما احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد. قیمت این براکت ها بیشتر از براکت های فلزی اما در حد مناسبی است.

براکت های لینگوال (مخفی)

این براکت ها که مخفی‌ترین و نامرئی‌ترین نوع براکت های ارتودنسی هستند بیشتر برای افرادی مناسب است که مشکلات جزئی در دندان‌های خود داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر