مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

فهرست مطالب

مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک ترمیم دندان دائمی است که می‌تواند برای تمام عمر شما دوام بیاورد.  برخلاف پروتزهای مصنوعی که می‌توانند در دهان شما بلغزند، ایمپلنت‌های دندانی مستقیماً در فک شما قرار می‌گیرند. این امر به ایمپلنت اجازه می‌دهد تا ظاهر و عملکردی بسیار شبیه به دندان طبیعی داشته باشد که جایگزین آن شده است.  اگر به کاشت ایمپلنت دندان فکر می‌کنید، در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه می‌توانید از کل فرآیند انتظار داشته باشید آورده شده است.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از برترین روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته است که فواید زیادی دارد. در مورد چیزهایی مانند پروتز یا بریج، نکات منفی و مسائل زیادی وجود دارد که در ایمپلنت دندان وجود ندارد. کاشت ایمپلنت دندان فقط توسط یک متخصص جراحی دهان و دندان مجاز به انجام می شود.

برای شروع با یک میله تیتانیوم وارد استخوان فک شده، ایمپلنت های دندانی شش تا دوازده هفته طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابند. کلیه عملیات ایمپلنت دندان با یک سری دستورالعمل مراقبت های پس از آن ارائه می شوند، و مهم است که این کار را به خوبی شروع کنید. سپس یک تکیه گاه به میله تیتانیوم متصل می شود. به دنبال این، یک تاج بر روی اباتمنت قرار می گیرد. این روکش نیازی به اتصال به دندان های مجاور ندارد و پس از قرار گرفتن آن نمی لغزد.

 

مراحل ایمپلنت دندان
مراحل ایمپلنت دندان

تاثیر ایمپلنت دندان در ظاهر شما

ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای حفظ سلامت استخوان های صورت و سلامت دندان های باقی مانده شما هستند.

 

تغییرات صورت که به طور طبیعی در رابطه با روند پیری رخ می دهد را می توان با از دست دادن دندان ها تسریع و تشدید کرد. چنین پیامدهایی ناشی از دست دادن استخوان است. کاهش ارتفاع صورت از یک بعد عمودی جمع شده نیز می تواند باعث ایجاد تغییر فرم چهره شود. از بین رفتن لب پایین و زاویه چانه و عمیق شدن خطوط عمودی در ناحیه می تواند ظاهری خشن ایجاد کند.

به طور کلی، ایمپلنت دندان ممکن است برای شما مناسب باشد اگر:

  • یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید
  • استخوان فکی داشته باشید که به رشد کامل رسیده باشد
  • استخوان کافی برای محکم کردن ایمپلنت ها داشته باشید یا قادر به پیوند استخوان باشید
  • بافت های دهان سالمی داشته باشید
  • مشکلات سلامتی ندارید که بر بهبود استخوان تأثیر بگذارد
  • نمی توانید یا تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارید
  • می خواهید گفتار خود را بهبود ببخشید
  • قادر هستید چندین ماه به این روند متعهد شوید
  • مصرف سیگار و تنباکو خود را متوقف کنید

نقش مهم دندان ها در طول زندگی

دندان‌ها قطعاً در پنج بخش اصلی مهم‌ترین قسمت‌های بدن انسان قرار دارند و باید به آن‌ها توجه کرد. دندان ها چه در لبخند زدن، چه غذا خوردن تاثیر زیادی بر زندگی روزمره دارند. دندان های شما باید برای همیشه دوام بیاورند و از آنها به خوبی مراقبت شود!

متأسفانه، گاهی اوقات چیزهایی خارج از کنترل ما باعث ایجاد مشکلات ظاهری در لبخند ما می شوند. وقتی صحبت از آن می شود، پوسیدگی دندان یکی از دلایل اصلی مشکلات اعتماد به نفس، زوال استخوان و نارضایتی است.

از دست دادن دندان ها می تواند برای تمام جنبه های دیگر بهداشت دهان و دندان زیان آور و فوق العاده مضر باشد. به همین دلیل است که افراد باید به شدت به ایمپلنت دندان در هنگام بالا آمدن و از بین رفتن دندان فکر کنند. صرف نظر از دلیل از دست دادن برخی از دندان های شما، قطعا لبخند شما همچنان برای شما مهم است. شما سزاوار فرصتی دوباره برای مراقبت از دندان های خود هستید.

آیا می خواهید راحت لبخند بزنید؟

مزایای ایمپلنت دندان بسیار زیاد است و از زیبایی تا پزشکی را شامل می شود. در ابتدا، توجه به این نکته مهم است که جراحی ایمپلنت دندان بدون خطر و با درصد موفقیت 98 درصد است.

افرادی که کاشت دندان را انجام داده اند می گویند که درد کمتری نسبت به کشیدن دندان معمولی دارد و ناحیه تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد تا گیرنده های درد بی حس شوند.

بنابراین، علاوه بر اینکه یک روش جراحی نسبتاً خوش خیم است.

پروتزهای مصنوعی باعث ناراحتی زیادی می شوند زیرا می لغزند و می افتند و به طور نامناسبی در دهان شما قرار می گیرند. هنگامی که شما غذا می خورید، می بوسید، یا صحبت می کنید، آنها این پتانسیل را دارند که به اطراف حرکت کنند و نشان دهند که شما دندان های از دست داده اید. این می تواند به طور جدی به تعامل اجتماعی آسیب برساند.

مراحل ایمپلنت دندان

1)اولین مرحله در ایمپلنت دندان ارزیابی دندان است

اولین مرحله ایمپلنت دندان ارزیابی دندان از دست رفته است اگر دندان از دست رفته دارید، دندانپزشک متخصص ما یک ارزیابی کامل انجام می دهد و همه گزینه های موجود را با شما در میان می گذارد.

2) قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک

دندانپزشک شما با جراحی ایمپلنت را از طریق یک سوراخ وارد استخوان فک شما می کند. ما فقط از سیستم Straumann Implant استفاده می کنیم، که پیشرو در صنعت این فناوری محسوب می شود و دقت و ایمنی را افزایش می دهد.

3) مدت زمان بهبود بعد از قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک

هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار گرفت، دندانپزشک شما را در مورد زمان بهبودی قبل از مرحله بعدی عمل ایمپلنت دندان راهنمایی می کند. این می تواند بین 3 تا 6 ماه باشد و زمان کافی برای رشد استخوان در اطراف ایمپلنت جدید و محکم کردن آن در جای خود را می دهد. جایگزینی موقت دندان های از دست رفته ارائه خواهد شد.

4)ساخت تاج

هنگامی که ایمپلنت دندان شما ایمن شد و با استخوان فک تثبیت شد، دندانپزشک شما قالب دیگری از دندان شما می گیرد و بر اساس برداشت اولیه، دندان/دندان مصنوعی مخصوص شما ساخته می شود. تمام اقدامات لازم در این مرحله انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که دندان ترمیم شده با دندان های دیگر شما ترکیب می شود.

5) قرار دادن تاج جدید

مرحله آخر قرار دادن تاج جدید شما است. به ایمپلنت دندانی که در استخوان فک شما ثابت شده است وصل می شود .ما همیشه بیماران را برای بررسی پس از ایمپلنت و قرار دادن دندان فرا می‌خوانیم و پیگیری سالانه را توصیه میکنیم

تفاوت ظاهر ایمپلنت دندان با دندان های طبیعی

ظاهر ایمپلنت های دندانی شبیه به دندان های خودتان هستند.

ماندگاری ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان مادام العمر دوام دارند. انتخاب های دیگر باید به طور مداوم جایگزین و به روز شوند.

تاثیر دندان در سلامتی بدن

بدون ریشه دندان، استخوان فک شما تجزیه می شود. این واقعیت نسبتاً وحشتناک است زیرا تجزیه استخوان فک شما منجر به تغییرات چهره و اختلال در ظرفیت دهان می شود. میله تیتانیومی که در فک شما دفن شده است، استخوان را به روشی مشابه ریشه دندان تحریک می کند که از پوسیدگی فک جلوگیری می کند. علاوه بر این، داشتن تمام دندان های شما از پوسیدگی و رنج دندان های باقی مانده به دلیل مشکلات استخوان فک جلوگیری می کند.

یک لبخند با کیفیت از آنجایی که ایمپلنت های دندانی به طور خاص برای مطابقت با لبخند قبلی شما ساخته شده اند، بهترین گزینه برای جایگزینی دندان هستند. روکش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دقیقاً مانند دندان‌های شما مطابقت داشته باشند و شکلی داشته باشند، و به گونه‌ای رنگی شده‌اند که با دندان‌های موجود دیگر شما مطابقت داشته باشند. این بدان معنی است که لبخند زدن راحت تر می آید. برای شروع، احساس طبیعی‌تری خواهد داشت و به نظر می‌رسد که هرگز دندانی را از دست نداده‌اید.

بی واسطه بودن ایمپلنت های دندانی به شما این امکان را می دهند که سریع و ماهرانه با تمام دندان های خود به زندگی مانور دهید. هیچ تغییری در سبک زندگی وجود ندارد که بتوان با آن سازگار شد، نیازی به دوره سازگاری و مشکلی با هیچ یک از فعالیت های منظم شما وجود ندارد. ایمپلنت دندان به شما این فرصت را می دهند که به زندگی طبیعی خود برگردید، بدون محدودیت.

برای دریافت مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان با همکاران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

فرآیند ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

پروسه ایمپلنت دندان اساسا یک فرآیند سه فازی است که برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. به طور معمول کل فرآیند از 5 تا 8 ماه طول می‌کشد .

اولین روش در ایمپلنت دندان چیست؟

اولین مرحله از فرآیند کاشت دندان، قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک از طریق یک روش جراحی است. ایمپلنت دندان جایگزین ریشه دندان می‌شود و به زمان بهبودی نیاز دارد. در طول این زمان بهبودی، استئواینتگراسیون (ادغام استخوان با خود ایمپلنت) رخ می‌دهد.

آیا می‌توان بلافاصله پس از کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت را انجام داد؟

اگر لثه‌های سالم و تراکم استخوان فک کافی داشته باشید، می‌توان ایمپلنت را بلافاصله بعد از کشیدن دندان قرار داد. پس از برداشتن دندان، دندانپزشک شما می‌تواند فورا پایه تیتانیومی را در فک شما قرار دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان مورد نیاز دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ایمپلنت با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

  1. سلام
    چقدر طول میکشه تا ایمپلنت به صورت کامل بهبود پیدا کند؟

    1. سلام دوست عزیز
      معمولا 6 تا 12 هفته طول میکشه تا ایمپلنت های دندانی بهبود پیدا کنند.

    1. سلام دوست عزیز
      شما می‌توانید برای تعیین وقت مشاوره با شماره های ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵ – ۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷ – ۰۹۳۵۴۳۰۳۶۹۶ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر