روش های بلیچینگ دندان

فهرست مطالب

بلیچینگ دندان 

بلیچینگ یا روشن کردن دندان به دو روش بلیچینگ آفیس و هوم office bleaching و Home bleaching قابل انجام است.

یکی از بهترین مواد بلیچینگ، بلیچینگ اولترادنت میباشد که نتیجه فوق العاده در روشن شدن دندانها دارد.

بلیچینگ یا روشن کردن دندان به دو روش آفیس و هوم قابل انجام است. بلیچینگ یا روشن شدن دندان ها تاثیری در کاهش استحکام دندان، ضعیف شدن نسج دندان ندارد و تنها عارضه این درمان حساس شدن دندان ها است که این حساسیت موقتی و گذرا بوده و در ۲۴-۴۸ ساعت بعد از درمان است. همه افراد بعد از بلیچینگ دچار حساسیت نمی شوند، وقوع حساسیت پس از درمان به شرایط دندان ها قبل از درمان و نوع روش مورد استفاده بستگی دارد. اگر فردی قبلا حساسیت دندانی داشته یا سایش دندانی دارد احتمال حساس شدن دندان ها بعد از درمان بیشتر است.

کلینیک اسمایل آرک یکی از تخصصی ترین کلینیک دندانپزشکی در کرج می باشد که در زمینه ارتودنسی، ترمیم دندان توسط یکی از بهترین متخصصین ترمیمی دندان کرج دکتر مریم منتظری شاهتوری ، زیبایی دندان شامل بلیچینگ یا سفید کردن دندان، لمینت دندان و… با بهترین مواد و هزینه مناسب انجام می گیرد جهت اطلاع بیشتر از قیمت بلیچینگ دندان و دریافت نوبت با این شماره ها در تماس باشید: 0263252973502632521897 

روش های بلیچینگ دندان

هر یک از روش های آفیس یا هوم مزایا و معایب خود را دارد که با توجه شرایط دندان ها و خواسته بیمار یکی یا هر دو روش به صورت ترکیبی انجام میشود.در روش بلیچینگ افیس از ماده بلیچینگ با غلظت بالا استفاده میشود در نتیجه سرعت بلیچینگ در این روش زیاد است و بعد ۴۰-۶۰ دقیقه پس از درمان دندان ها کاملا روشن شده اند. این مهم ترین مزیت روش آفیس میباشد. در این روش چون غلظت ماده زیاد است ریسک حساس شدن دندان ها ( حساسیت به آب سرد، هوای سرد، تیر کشیدن و مور مور شدن دندان) بیشتر است. در روش هوم از دندان ها قالب گرفته میشود و ماده بلیچینگ به همراه قالب در منزل توسط خود بیمار استفاده میشود. در این روش چون استفاده از ماده در منزل بوده و تحت کنترل دندانپزشک نمی باشد، برای آنکه مشکلی متوجه بیمار نباشد غلظت ماده کاهش یافته در نتیجه سرعت نتیجه گیری از درمان نیز کمتر بوده. ۷ الی ۱۰ روز زمان لازم است تا نتیجه درمان رضایت بخش باشد. بنابراین این عیب این روش میباشد و اگر فردی میخواهد زودتر از درمان نتیجه بگیرد روش آفیس مناسب تره بوده. در این روش چون غلظت ماده کمتر است بنابراین ریسک حساسیت دندانی نیز کمتر بوده پس برای افراد با سابقه حساسیت دندانی یا سایش دندانی انتخاب مناسبتری میباشد.

ماندگاری کدام روش بهتر است آفیس یا هوم؟ هر دو روش اگر به تعداد جلسات کافی انجام شوند ماندگاری مشابهی خواهند داشت  البته در شرایط یکسان از نظر مصرف قهوه، چایی، سیگار و قلیان. تنها تفاوت در هزینه است یعنی برای داشتن ماندگاری یکسان در روش افیس هزینه بالاتری نسبت به روش هوم پرداخت میشود.  ماندگاری بلیچینگ به لایف استایل بیمار بستگی زیادی دارد، هرچه مصرف قهوه، چایی، سیگار و قلیان بیشتر باشد ماندگاری کمتر خواهد بود.

یکی از بهترین مواد بلیچینگ ، بلیچینگ اولترادنت میباشد که نتیجه فوق العاده ای در روشن شدن دندان ها دارد. این ماده هم برای روش آفیس و روش هوم نتایج خوب و ماندگاری بالایی دارد. در این مرکز ماده مورد استفاده برند اولترادنت بوده و با خیال راحت میتوانید از نتیجه و ماندگاری درمان خود اطمینان داشته باشید.

بلیچینگ دندان یکی از راه کار های عملی در سفید کردن می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. افراد بسیاری برای داشتن دندان های زیبا و تغییر رنگ در دندان ها با انجام بلیچینگ برروی دندان های خود رنگ مطلوبی را برای دندان های خود ایجاد می کنند. رنگ دندان‌ها به مرور زمان و با افزایش سن تغییر می کند . این رنگ بد دندان در اثر نفوذ رنگ دانه ها به ساختار لوله ای شکل مینا و تغییر مواد معدنی عاج صورت می‌گیرد و موجب ایجاد رنگ زرد در دندان می شود. بسیاری از افراد نیز به دلایل مادرزادی دارای رنگ مناسبی در دندان نمی باشند . از آن جائی که سفیدی دندان‌ها به طور ناخود آگاه نشانه‌ای از جوانی و زیبایی بر شمرده می‌شود و در زیبایی فرد تاثییرات بسیاری دارد ، همواره سفید کردن دندانها که در علم پزشکی به آن بلیچینگ نیز گفته میشود ، از محبوبیت برخوردار بوده است. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های بلیچینگ دندان آشنا کنیم .

روش های بلیچینگ دندان

به طور کلی دو روش در بلیچینگ وجود دارد که office bleaching و Home bleaching می باشد. تجویز روش های بلیچینگ باید توسط پزشک و زیر نظر دندان پزشک زیبایی انجام شود و بستگی به میزان رضایت بیمار دارد.

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی

  • بلیچینگ دندان با استفاده از لیزر
  • سفید کردن دندان بدون استفاده از لیزر

بلیچینگ دندان در منزل

تفاوت بلیچینگ هوم با سفید کردن دندان مطب در این است که در مطب در زمان پانزده تا سی دقیقه به نتیجه ی دلخواه می رسید اما در منزل بین سه هفته تا یک ماه طول می کشد به نتیجه دلخواه و تقریباً مشابه مطب یعنی تا هفتاد درصد نتیجه مطب برسید.این روش به این صورت است که ابتدا به دندانپزشک مراجعه می کنند، دندانپزشک یک قالب تهیه می کند و یک تم برایشان ساخته می شود که مواد بلیچینگ را در منزل روی تم میزنند و روی دندان هایشان می گذارند، که با توجه به نوع مواد بین پنج تا بیست دقیقه در دهانشان می ماند و بعد از دهانشان خارج می کنند و دهانشان را می شویند.

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ

در آفیس بلیچینگ فرآیند سفید کردن دندان زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود. پزشک مواد حاوی هیدروژن پراکسید با غلظت بالا استفاده می کند و چیزی حدود 60 دقیقه زمان می برد. اما در بلیچینگ هوم، از دندادن ها قالبی تهیه شده و موادی با درصد بسیار کمتری از هیدروژن پراکسید به بیمار داده می شود که حدودا دو ساعت زمان میبرد. سفید کردن در مطب به دلیل سرعت بالا و گاها استفاده از نور مخصوص سرعت بیشتری دارد اما در منزل چندید هفته باید تکرار شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر