ارتودنسی لینگوال دندان چیست؟

فهرست مطالب

بریس‌های لینگوال یک روش ارتودنسی برای تنظیم نامناسب دندان‌ها هستند و اساساً از اصل بریس‌های ثابت پیروی می‌کنند با این تفاوت که به داخل دندان‌ها متصل می‌شوند. براکت‌های لینگوال اغلب بریس‌های نامرئی نامیده می‌شوند، زیرا براکت‌ها و سیم‌ها از بیرون دیده نمی‌شوند.

ارتودنسی لینگوال روشی جدید در درمان ناهماهنگی‌های دندان است. در این روش سیم‌های ارتودنسی در پشت دندان‌ها و در بخش لینگوال یا نزدیک زبان نصب می‌شوند.

این روش به‌نوعی ارتودنسی نامرئی نیز محسوب می‌شود زیرا با استفاده از ارتودنسی لینگوال می‌توانید از درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌هایتان استفاده کنید، بدون اینکه مجبور باشید مدت‌ها لبخندی به همراه سیم‌پیچ‌های ارتودنسی را تحمل کنید.

این روش می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای ارتودنسی‌های متداول باشد زیرا بسیاری از افراد به‌ خاطر ظاهر نه‌ چندان جالب این سیم‌پیچ‌ها بر روی دندان‌ها از درمان دندان‌های ناهماهنگ خود امتناع می‌کنند.

ارتودنسی لینگوال همچنین روشی عالی برای زیبایی دندان‌ها و صاف‌تر شدن آنها، در بزرگسالان است زیرا تا پایان دوره درمان کسی متوجه این سیم‌پیچ‌ها نخواهد شد. در این روش به دلیل قرارگرفتن سیم‌های ارتودنسی در بخش خلفی دندان و در زیر زبان، درمان کاملاً ناپیدا است.

 

ارتودنسی لینگوال دندان چیست؟
ارتودنسی لینگوال دندان چیست؟

 

چرا از ارتودنسی لینگوال دندان استفاده کنیم

زیبایی لبخند می‌تواند تأثیر زیادی در اولین دیدار بر طرف مقابلتان داشته باشد. خواه این دیدار با یک شریک تجاری باشد و یا دیدار با همسر آینده‌تان. درهرصورت یک لبخند زیبا می‌تواند بسیار نافذ و اثرگذار باشد.

ارتودنسی لینگوال یک روش برای درمان ناهماهنگی‌های شدید دندان‌ها است بسیاری از افراد به دلیل وجود نازیبایی و مشکلات زیادی که در مدل رشد دندان‌هایشان دارند دچار مشکلات روحی شدیدی شده و به‌نوعی اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهند.

این افراد می‌توانند با استفاده از روش ارتودنسی پنهان لینگوال به‌راحتی این مشکلات را بر طرف کرده و با اعتمادبه‌نفس بیشتری در جامعه حضور یابند. همچنین افرادی نیز هستند که به دلیل ایجاد زیبایی بیشتر در لبخند، علاقه‌مند به انجام ارتودنسی هستند اما درعین‌حال دوست ندارند با دندان‌های سیم‌کشی شده دیده شوند.

ارتودنسی لینگوال می‌تواند مشکل این افراد را نیز برطرف کرده و به‌صورت نامرئی و پنهان دندان‌ها پس از مدتی بسیار زیباتر و در یک ردیف منظم قرار خواهند گرفت.

رفع مشکلات مختلف دندان با ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی‌های متحرک و معمولی تنها قادرند بخشی جزعی از مشکلات دندان‌ها را برطرف کنند. این ارتودنسی‌ها به دلیل ایجاد نازیبایی نیز با استقبال کمی روبرو می‌شوند. در مقابل ارتودنسی لینگوال می‌توانند بسیاری از مشکلات مختلف و شدید ناهماهنگی دندان را برطرف کنند.

برخی از مشکلاتی که با روش درمانی ارتودنسی لینگوال دندان درمان می‌شود عبارت‌اند از:

کج بودن شدید و یا متوسط دندان‌ها

انواع مال آکلوژنها

ازدحام دندان‌ها

این روش در ارتودنسی می‌تواند به‌راحتی اوربایت دندان را درمان کرده. اروبایت دندان با استفاده از ارتودنسی معمولی قابل‌درمان نیست. همچنین می‌تواند مال اکلوژن­های شدید را نیز مانند آندربایت و کراس بایت را درمان کرد.

ارتودنسی می‌تواند فاصله بین دندان‌ها را از بین برده و کراوتیینگ و یا ازدحام میان دندان‌ها را نیز اصلاح کند.

طول درمان کامل مشکلات دندان‌ها با ارتودنسی، در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. این امر به سن افراد و همچنین میزان و شدت مشکلات دندان در فرد تحت درمان بستگی دارد. به طور میانگین درمان با ارتودنسی لینگوال دندان در حدود ۱۸ تا ۳۶ ماه طول می‌کشد.

شما میتانید از روش لینگوال برای تمامی دندان‌های بالا و پایین خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این روش تنها برای دندان‌های جلویی و به‌صورت مثال برای ۶ دندان جلویی خود استفاده کرده و زیبایی چهره خود را دوچندان کنید.

 

ارتودنسی لینگوال دندان
ارتودنسی لینگوال دندان

مزیت های ارتودنسی لینگوال نسبت به سایر روش‌های درمانی

ارتودنسی لینگوال به نسبت سایر انواع درمان ناهنجاری دندان‌ها مزیت‌های زیادی دارد. این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

  • پنهان بودن و غیرقابل‌مشاهده بودن سیم‌های ارتودنسی
  • در این روش قدرت مانور اصلاح ناهنجاری و نصب سیم‌ها بیشتر است.
  • تغییر رنگ دندان، در صورت رعایت‌نکردن بهداشت دهان و دندان توسط بیمار غیرقابل‌مشاهده است.

معایب ارتودنسی لینگوال

  • هرینه آن نسبت به سایر روش های ارتودنسی بیشتر است.
  • نصب آن بر روی دندان توسط پزشک دشوارتر است.
  • کنار امدن با براکت ها در داخل دهان کمی زمان میبرد.
  • در ابتدای کار تکلم به مشکل می خورد ولی به مرور عادی می شود.
  • رعایت بهداشت سخت تر خواهد بود.

دندانپزشک متخصص ارتودنسی در کرج

وجود پزشکان متخصص در تمامی نواحی و مناطق استان تهران بسیار حائز اهمیت است زیرا این استان دارای جمعیت بالایی بوده و نیاز به متخصصین مختلف مخصوصاً در بخش دندانپزشکی احساس می‌شود. تعداد متخصصین ارتودنسی لینگوال در کرج نیز زیاد نیست و تنها اندکی از دندانپزشکان این شهر در زمینه ارتودنسی تخصص لازم و کافی را دارند. دکتر حمید گلشاهی متخصص ارتودنسی با مهارت بالا در شهر کرج بوده که می توانید با آسودگی خاطر از خدمات ارتودنسی استفاده کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت نوبت‌دهی دکتر حمید گلشاهی به‌راحتی برای درمان و زیبایی دندان‌ها خود و کودکانتان نوبت بگیرید. و یا با شماره تماس های ما تماس بگیرید. 026325297350263252119709354303696

با استفاده از سایت نوبت‌دهی برای گرفتن نوبت ارتودنسی لینگوال می‌توانید تا میزان زیادی در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

هزینه ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی لینگوال تقریباً بالا بوده و از ارتودنسی معمولی مقداری بالاتر است. اگر هزینه ارتودنسی به‌ازای هر فک ۴ تا ۶ میلیون تومان باشد هزینه ارتودنسی لینگوال ۲ تا ۳ میلیون تومان بیشتر خواهد بود و این به دلیل مزایای زیاد و اثربخشی بیشتر این نوع ارتودنسی است.

سایر دلایل گران‌تر بودن هزینه‌های ارتودنسی لینگوال به شرح زیر است:

برای نصب ارتودنسی لینگوال دندان لازم است پزشک به پشت دندان‌ها دسترسی داشته باشد و این به نسبت ارتودنسی معمولی دشوارتر خواهد بود.

در صورت شکسته شدن و یا آسیب‌دیدن بریس­ها، تعویض آنها هزینه برخواهد بود.

اجرای ارتودنسی نیاز به تخصص و دانش ویژه‌ای دارد.

کلینیک دندانپزشکی عظیمیه کرج

در این منطقه از شهر کرج کلینیک‌های دندانپزشکی زیادی وجود دارد که کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک دکتر حمید گلشاهی یکی از معتبرترین و خوشنام‌ترین کلینیک‌های این منطقه به شمار می‌رود.

این کلینیک که در محیطی زیبا و شیک مشغول ارائه خدمات به همشهریان عزیز است می‌تواند لبخندی زیبا را به مراجعه‌کنندگان خود هدیه دهد.

در این کلینیک دندانپزشکی پزشکان متخصص زیادی در تمامی زمینه‌های دندانپزشکی و مخصوصاً در زمینه ارتودنسی لینگوال دندان حضور دارند که حل تمامی مشکلات و ناهنجاری‌های دندان و فک را به‌خوبی پوشش می‌دهند.

در صورت نیاز به مشاوره و اخذ نوبت ویزیت می‌توانید با ما تماس بگیرید.026325297350263252119709354303696

  • آدرس کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک دکتر حمید گلشاهی: کرج. عظیمیه. میدان مهران. بلوار شریعتی. جنب بیمارستان تخت‌جمشید. ساختمان پزشکان کوروش طبقه ۸ واحد ۸۰۴

 

سوالات متداول

بریس لینگوال چه تفاوتی با بریس‌های معمولی دارد؟

بریس‌های لینگوال به آرامی دندان‌ها و لثه‌ها را از موقعیت‌های پنهان پشت دندان‌ها تغییر می‌دهند، در حالی که بریس‌های سنتی همین کار را از جلوی دندان‌ها انجام می‌دهند.

معایب ارتودنسی لینگوال چیست؟

مدت زمان درمان ارتودنسی لینگوال در مقایسه با سایر درمان‌ها معمولا طولانی تر است، برای همه موارد مناسب نیست، بنابراین نظر متخصص دندانپزشکی برای تعیین اینکه در چه بیمارانی قابل انجام است ضروری است.

ارتودنسی لینگوال را می‌توان فقط برای دندان‌هایی که مشکل دارند استفاده کرد؟

بریس‌های لینگوال انعطاف پذیرتر هستند، به این معنی که لازم نیست روی همه دندان‌ها قرار داده شوند. طرح درمان بستگی به مشکلات دندانی دارد که با آن مواجه هستید. اگر هیچ بیماری زمینه ای ندارید، متخصص ارتودنسی می‌تواند بریس‌ها را فقط روی دندان هایی که نیاز به صاف کردن دارند قرار دهد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ارتودنسی لینگوال با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

  1. سلام وقت بخیر
    ارتودنسی لینگوال بهتر هست یا ارتودنسی معمولی؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای این موارد بهتر است به کلینیک مراجعه نمایید تا متخصصان ما پس از معاینه مناسب ترین روش درمان را برای شما در نظر بگیرند.

    1. سلام دوست عزیز
      میانگین زمان درمان می‌ تواند بین ۱۲ تا ۱۸ ماه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر