ارتودنسی متحرک چیست

فهرست مطالب

ارتودنسی معمولی از کارآمدترین انواع ارتودنسی هستند. براکت‌های فلزی یا سرامیکی به دندان‌ها متصل می‌شوند، سپس توسط سیم‌ها و نوارهای لاستیکی یا کش‌های کوچک به هم متصل می‌شوند. از طریق تنظیمات منظم با پزشکان اسمایل آرک، این اجزا با هم کار می‌کنند تا فشار ملایمی را اعمال کنند، که به تدریج دندان‌ها را به موقعیت‌های مورد نظر منتقل می‌کند.

ارتودنسی متحرک یک انتخاب عالی برای اصلاح تعدادی از مشکلات دندان، از ساده تا پیچیده هستند. از آنجایی که آنها گاهی در بستن شکاف‌ها و تراز کردن دندان‌ها نسبت به سایر گزینه‌ها سریع تر عمل می‌کنند، زمان کلی درمان را می‌توان اندکی کاهش داد. علاوه بر این، بریس‌ها به برخی از فناوری‌های پیچیده‌تر یا تجهیزات گران‌قیمتی درمان‌های جدیدتر نیازی ندارند. این موضوع باعث می‌شود ارتودنسی متحرک یک گزینه ارتودنسی مقرون به صرفه برای بیماران با بودجه کم باشد.

ارتودنسی متحرک، در حقیقت نام یک دستگاه است. این سیستم به‌ نحوی طراحی‌ شده که به دندان‌های شما نمی‌چسبد. بنابراین مراجعه‌ کننده این امکان را پیدا خواهد کرد که بتواند دستگاه مورد نظر را از دهان خود بیرون بیاورد. بنابراین و از این طریق فرد، قادر خواهد بود برای تمیز کردن دهان و دندان خود و یا حاضر شدن در برخی از مجالس و … دستگاه ارتودنسی را از دهان خود بیرون بیاورد و پس از انجام فعالیت‌های مورد نظر خود، دوباره دستگاه را در جای خود محکم سازد.

دستگاه‌های ارتودنسی متحرک، به‌ طور معمول از چندین صفحه به وجود می‌آیند. این صفحات از جنس پلاستیک هستند و چندین سیم نیز از گوشه‌های آن‌ها خارج شده‌ است. نحوه عملکرد این دستگاه، به‌ این‌ ترتیب است که سیم‌های خارج‌ شده از آن به دندان‌ها خواهند چسبید و از این طریق، دستگاه ارتودنسی مورد نظر، در جای خود محکم خواهد شد. انجام این نوع از اقدامات در حال حاضر از طریق مراجعه به کلینیک دندانپزشکی معتبر و با استفاده از یک متخصص ارتودنسی با تجربه امکان پذیر شده است.

 

ارتودنسی متحرک چیست؟
ارتودنسی متحرک چیست؟

کلینیک دندانپزشکی

برای انجام این امور تخصصی دندانپزشکی لازم است حتما به مراکز و کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید که به تخصص و سابقه آن مجموعه و دندان‌پزشک مورد نظر، اطمینان و اعتماد کافی دارید. لازم به ذکر است که در کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک، چندین تخصص به‌ صورت یک جا جمع‌آوری‌ شده که می‌توانید به‌ طور کامل از خدمات هر کدام استفاده کنید. از جمله این افراد و متخصصین می‌توان به دندانپزشک حرفه‌ای اشاره کرد و یا دندانپزشک عمومی را نام برد. وجود دستیار دندان‌پزشک نیز در چنین مراکزی، ضرورت اساسی دارد.
در بیشتر موارد، در کلینیک‌های دندانپزشکی، برخی از کارشناسان بهداشت و دهان و دندان نیز حضور دارند. بنابراین می‌توان گفت در صورتی‌ که برای مشکلات موجود در دندان‌های خود به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی و معتبر مراجعه کنید انواع مختلفی از خدمات مورد نیاز خود در حوزه دهان و دندان را دریافت خواهید نمود.

در صورت نیاز به مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در شهر کرج،عظیمیه، گوهردشت، جهانشهر، گلشهر، مهرشهر و … می توانید با ما در تماس باشید.026325297350263252119709354303696

متخصص ارتودنسی در کرج

دکتر حمید گلشاهی متخصص ارتودنسی می‌تواند مشکلات ناهماهنگی موجود در دندان‌های شما را برطرف سازد و یا هرگونه ناصافی و یا بی‌نظمی دندان‌ها را اصلاح و ترمیم نماید. در بسیاری از موارد، افراد دچار مشکلاتی از قبیل شلوغی در دندان‌های خود هستند و یا میان دندان‌های آن‌ها فاصله‌ای ایجاد شده‌ است. این دسته از افراد نیز می‌توانند برای حل‌ و فصل این مشکلات به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایند.
کوتاهی دندان‌ها و یا بلند بودن آن‌ها از دیگر ناهنجاری‌هایی است که می‌توان با مراجعه به یک متخصص در زمینه ارتودنسی، آن‌ها را برطرف ساخت. برخی از افراد دارای دندان‌های نیش نهفته و یا دندان‌های عقل نهفته هستند، راه‌ حل اصلاح و ترمیم این مشکلات در دندان‌ها نیز مراجعه به یک دندانپزشک است که دوره‌های آموزشی مورد نیاز در زمینه ارتودنسی دندان را پشت سر گذاشته‌ است.
در بسیاری از مواقع، این دسته از متخصصین می‌توانند در زمینه درمان شکاف کام نیز کمک کنند و یا شکاف لب را از بین ببرند. این افراد با کمک دانش و تجربه‌ای که به دست آورده‌اند این امکان را دارند که هر گونه ناهنجاری و یا بی‌نظمی را در دندان‌ها، فک و یا حتی صورت مراجعه‌ کننده برطرف سازند.

 

ارتودنسی متحرک چیست؟
ارتودنسی متحرک چیست؟

هزینه ارتودنسی متحرک

لازم به ذکر است که قیمت و هزینه ارتودنسی متحرک، نسبت‌ به ارتودنسی ثابت، بسیار کم‌تر است. میزان هزینه قابل پرداخت برای ارتودنسی متحرک به چند عامل مهم بستگی دارد. از جمله عوامل مؤثر بر تععین قیمت این نوع از روش درمانی و ترمیمی، می‌توان به میزان مشکلاتی اشاره کرد که در دندان‌های مراجعه‌ کننده وجود دارد. این میزان از هزینه هم‌چنین با توجه به تعداد پلاک‌هایی که باید به کار گرفته شوند دچار تغییر و تحول خواهد شد.
میزان تجربه و تخصص دندانپزشک مورد نظر شما نیز در افزایش و یا کاهش هزینه این اقدام، اثراتی خواهد داشت. در صورتی‌ که در برخی از نقاط کشور ساکن باشید که هزینه‌های دندان‌پزشکی بالاتر است نیز لازم است هزینه بالاتری را برای دریافت این خدمات پرداخت کنید. بنابراین موقعیت مکانی و جغرافیایی شهر و منطقه مورد نظر شما نیز در تعیین قیمت ارتودنسی به روش متحرک اثرگذار خواهد بود.
نوع هد گیر استفاده‌ شده و گسترش‌ دهنده کام نیز میزان این هزینه را تغییر خواهد داد و یا نوع ضربه‌گیر لب و چانه در افزایش و یا کاهش یافتن قیمت ارتودنسی به شیوه متحرک اثرگذار خواهد بود. برخی از افراد، ارتودنسی را برای هر دو فک خود انجام می‌دهند و برخی این اقدام را برای یکی از فک‌ها در نظر می‌گیرند. بنابراین و با توجه به این‌ که درخواست و نیاز شما تا چه اندازه است، قیمت ارتودنسی متحرک تغییر خواهد کرد.

مزایا و معایب ارتودنسی متحرک

لازم است بدانید که مهم‌ترین مزیت استفاده از دستگاه ارتودنسی به شیوه متحرک، قابلیت بیرون آوردن آن از دهان است. اما در عین‌ حال بزرگ‌ترین عیب این تجهیزات ارتودنسی نیز این است که در بسیاری از موارد، برخی از مشکلات موجود در دندان‌ها از طریق استفاده از این سیستم‌ها، حل و فضل نخواهند شد. به‌ طور کلی می‌توان گفت ارتودنسی به روش متحرک اقدامی بسیار مؤثر و مناسب برای حل کردن مشکلات و ناهنجاری‌های ساده در دندان‌ها است. لذا از دستگاه ارتودنسی متحرک نمی‌توان برای برطرف ساختن مشکلات چندگانه دندان‌ها استفاده کرد.

 

سوالات متداول

چند ساعت در روز باید از ارتودنسی متحرک استفاده شود؟

الاینرها باید 20 تا 22 ساعت در روز در طول درمان استفاده شوند تا بتوانند کار خود را انجام دهند.

آیا همه می‌توانند از ارتودنسی متحرک را برای اصلاح دندان‌های خود استفاده کنند؟

ارتودنسی متحرک را می‌توان برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان اعمال کرد. با این حال، برای تعیین اینکه آیا برای دریافت این درمان مناسب هستید یا خیر، باید معاینه شوید. مطالعات اخیر در مورد اثربخشی ارتودنسی متحرک نشان می‌دهد که اگر از شلوغی متوسط و سبک رنج می‌برید، الاینرهای متحرک در درمان شما بسیار موفق خواهند بود. اگر از گرفتگی شدید رنج می‌برید، به بریس‌های فلزی نیاز دارید.

چه چیزی می‌تواند بر عملکرد ارتودنسی متحرک (اینویزیلاین) تأثیر بگذارد؟

هنگام تمیز کردن قالب خود باید مراقب باشید. اگر از آب بسیار داغ استفاده کنید، ممکن است باعث تاب برداشتن پلاستیک و از دست دادن تناسب خود شود. این بر پیشرفت شما در درمان و اثربخشی آن تأثیر می‌گذارد. پیچیدگی مشکلات ارتودنسی نیز می‌تواند بر میزان عملکرد ارتودنسی متحرک (اینویزیلاین) برای شما تأثیر بگذارد. اگر ترکیبی از مشکلات همپوشانی مانند مشکلات فاصله و هم ترازی دارید، این درمان ممکن است برای ایجاد نتایج دلخواه بیشتر طول بکشد.

5/5 - (2 امتیاز)

6 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید 20 تا 22 ساعت در روز از قالب خود استفاده نمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ارتودنسی متحرک با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      میانگین زمان درمان می‌ تواند بین ۱۲ تا ۱۸ ماه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی کدام است؟ و دلایل استفاده از آنها چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر