ایمپلنت پایه کوتاه

ایمپلنت پایه کوتاه

فهرست مطالب

ایمپلنت دندان کوتاه چیست؟

ایمپلنت پایه کوتاه زمانی در دندانپزشکی اسمایل آرک استفاده می شوند که استخوان کمتری برای قرار دادن آنها وجود داشته باشد. دندانپزشکی ایمپلنت کم تهاجمی به حجم استخوان موجود برای کاشت ایمپلنت و حمایت نهایی مورد نیاز برای تاج های دندانی می پردازد.  به جای تمرکز برای افزودن استخوان بیشتر با پیوند، به راه‌هایی برای استفاده از حجم استخوان موجود می‌پردازد. برخی از ابزارهای این کار عبارتند استفاده از ایمپلنت های کج شده برای جلوگیری از ساختارهای آناتومیک و ایمپلنت های کوتاه تر.

ایمپلنت‌های کوتاه دندانی برای جلوگیری از نفوذ ایمپلنت به ساختارهای آناتومیکی مانند سینوس فک بالا عصب فک پایین طراحی شده‌اند و نتایج درمانی پایدار و طولانی‌مدتی را در موارد کاهش حجم استخوان (کمبود ارتفاع و/یا عرض) ارائه می‌کنند.

کلینیک اسمایل ارک در کرج با انجام کلیه خدمات دندانپزشکی شامل ایمپلنت دندان ، ترمیم دندان ، خدمات زیبایی و طرح لبخند با کادری مجرب و جدیدترین تجهیزات در حال فعالیت است برای دریافت وقت مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید: 02632529735

ایمپلنت های دندانی کوتاه برای به حداقل رساندن خطرات فوق و کاهش زمان بهبودی بیمار ساخته شدند.

 

ایمپلنت پایه کوتاه
ایمپلنت پایه کوتاه

پروتکل های خاصی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. پروتکل کلاسیک ایمپلنت نوع پیچ بیان می کند که طول ایمپلنت باید برابر با طول تاج دندانی باشد که برای قرار دادن روی آن ایمپلنت طراحی شده است. به عنوان مثال، اگر ارتفاع دندان 1 سانتی متر باشد، ایمپلنت باید حداقل 10 میلی متر طول داشته باشد. اما در عکس برداری دندان بیماران، اغلب شاهد ارتفاع 6 میلی متری استخوان هستیم که مطمئناً کافی نیست. از این رو، پروتکل اولیه ایمپلنت مورد نظر نقض می شود و برای قرار دادن یک ایمپلنت طولانی نیاز به تقویت استخوان است. به چنین بیمارانی معمولاً یک روش پیوند استخوان به نام لیفت سینوس پیشنهاد می شود .

در اینجا لازم است انتخاب کنید: یا برای افزایش حجم استخوان جراحی انجام دهید یا به دنبال ایمپلنت های دندانی سازگار با ارتفاع استخوان 6 میلی متر باشید. پیکربندی ایمپلنت‌های دندانی کوتاه سیستم «پلاتو»، پروتکل‌های آن‌ها و نتایج طولانی‌مدت (برخی از آنها تا ۳۵ سال کار می‌کنند) اجازه می‌دهد تاجی را قرار دهید که سه برابر بیشتر از خود ایمپلنت باشد. این به لطف سطح بیشتر ایمپلنت (به دلیل استفاده از “دنده های” عرضی در طراحی ایمپلنت) امکان پذیر است.

سطح بیشتر، پایداری بهتر ایمپلنت در استخوان و نتیجه پروتز طولانی مدت را تضمین می کند.

به دلیل طراحی، سطح تماس ایمپلنت های پلاتوی کوتاه نیز تقریباً چهار برابر بیشتر از هر ایمپلنت استاندارد پیچی است.

در بیشتر موارد، استفاده از ایمپلنت های کوتاه به معنای جراحی پیوند استخوان نیست.

استفاده از ایمپلنت های دندانی کوتاه

به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی، گرایشی به سمت کمتر پیوند استخوان و استفاده از ایمپلنت های کوتاهتر وجود دارد. در گذشته به طور معمول ابتدا در نواحی با استخوان محدود، محل هایی را برای کاشت ایمپلنت پیوند می زد. اکنون ایمپلنت های کوتاه ابتکاری جدید ارائه شده که نیاز به پیوند را کاهش می دهد.

مزایای ایمپلنت کوتاه

ایمپلنت‌های دندانی رایج‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین روش درمانی هستند که برای بیماران با از دست دادن دندان نشان داده می‌شود.
اگرچه این تکنیک بسیار موثر و موفق است، اما هنوز مواردی از شکست ایمپلنت به دلیل عوارضی مانند پری ایمپلنتیت وجود دارد .

 

ایمپلنت پایه کوتاه
ایمپلنت پایه کوتاه

انتخاب رایج برای ترمیم دندان، مینی ایمپلنت های دندانی با موفقیت جایگزین دندان های از دست رفته می شوند و در عین حال سلامت دهان و کیفیت زندگی را افزایش می دهند. آنها یک جایگزین فشرده تر و کم نفوذتر برای ایمپلنت های دندانی معمولی هستند. آنها به ویژه برای بیمارانی با استخوان های ضعیف یا کسانی که می خواهند یک گزینه جایگزین دندان کمتر تهاجمی داشته باشند مفید هستند. انطباق پذیری مینی ایمپلنت های دندانی که به آنها امکان پشتیبانی از انواع ترمیم های دندانی و استفاده برای جایگزینی یک یا چند دندان را می دهد، یکی از مزایای اصلی آنها است.

در زیر مزایای مینی ایمپلنت دندان ذکر شده است.

  • یک روش کمتر تهاجمی: MDI ها نسبت به ایمپلنت های معمولی عرض کمتری دارند و قرار دادن آنها در استخوان فک کمتر دردناک است. این فرآیند منجر به درد کمتر، تورم کمتر و بهبودی سریع‌تر می‌شود.
  • مقرون به صرفه بودن: با توجه به اینکه قیمت کمتری نسبت به ایمپلنت های سنتی دارند، مینی ایمپلنت های دندانی برای بسیاری از افراد در دسترس تر هستند.
  • زمان درمان سریعتر: ویژگی کمتر تهاجمی زمان درمان را کاهش می دهد. دندان مصنوعی بیمار متصل می شود و گاهی در همان روز کاشته می شوند.
  • مناسب برای افراد با تراکم استخوان پایین:   جایگزین مناسبی برای افراد با توده استخوانی کم یا کسانی هستند که کاندیدای ایمپلنت های دندانی معمولی نیستند، به دلیل حداقل تراکم استخوان لازم برای قرار دادن.
  • تثبیت پروتز ایمن:  پروتزهای مصنوعی را تثبیت می کنند و از لیز خوردن یا جابجایی آن ها در حین صحبت کردن یا غذا خوردن جلوگیری می کنند.

مینی ایمپلنت های دندانی دارای مزایای زیادی هستند، مانند کمی تهاجمی بودن، گذاشتن سریع و آسان، مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری، ثبات بیشتر دندان ها و کاهش خطر تحلیل استخوان. این مزایای ایمپلنت دندان برای افرادی که دندان از دست داده اند یا نیاز به انجام کارهای دندانپزشکی دارند، انتخاب خوبی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر