دوام و عمر لمینیت دندان

فهرست مطالب

لمینت‌های دندان یکی از بهترین راه حل‌ها برای تغییر شکل چشمگیر لبخند هستند. آنها می‌توانند رنگ، شکل و هم ترازی لبخند شما را بهبود بخشند. قابل درک است که بیماران می‌خواهند قبل از انجام چنین تغییر لبخند در مورد طول عمر روکش بدانند.

دوام و عمر لمینیت دندان

داشتن لبخند زیبا و تأثیرگذار مهمترین انگیزه برای استفاده از خدمات زیبایی در دندانپزشکی است. بسیاری از افراد برای برطرف کردن مشکلات دندانی از جمله شکستگی، جای خالی دندان کشیده شده و … ترجیح می‌دهند از خدماتی مثل روکش کردن یا لمینیت دندان استفاده کنند. مهمترین سوالی که در این زمینه برای افراد مطرح است، دوام و طول عمر لمینیت دندان است که در این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم.

لمینت یا روکش دندانی پرسلین چیست؟

لمینت یا روکش‌های دندانی پرسلین در واقع قطعه‌های رزین کامپوزیتی یا سرامیکی بسیار نازک و مقاومی هستند که روی دندان متصل می‌شوند تا ظاهر اصلی دندان را بهبود بخشند. این روکش‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که همانند دندان‌های طبیعی بوده و برای افرادی که قصد استفاده از بریس را ندارند بهترین گزینه است.
برای این که دندان‌های شما لمینت شود گاهی نیاز است که کمی اصلاح انجام گیرد تا جای مناسب برای اتصال لمینت یا روکش ایجاد شود. معمولا روند کار به این شکل است که دندانپزشک مقدار بسیار کمی از مینای دندان شما را می‌تراشد، سپس با کمک چسب بر پایه رزین لمینیت را به دندان شما متصل می‌کند. سپس از یک نور درمانی خاص برای سفت شدن چسب و عملکرد صحیح روکش استفاده می‌شود.

طول عمر لمینیت دندان چقدر است؟

در صورتی که از مواد با کیفیت و مناسب در لمینیت دندان‌های شما استفاده شود و این کار توسط یک پزشک متخصص و با تجربه صورت گیرد باید بگوییم که طول عمر متوسط لمینیت دندان بین 10 تا 25 سال است. در کنار عوامل یاد شده نحوه نگهداری شما از دندانهایتان نیز در این زمان تأثیرگذار است.

برای دوام و عمر بیشتر لمینیت دندان چه باید کرد

مراقبت و نگهداری مناسب از روکش‌های پرسلنی یا سرامیکی عامل اصلی افزایش طول عمر آنها است. نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم کمک می کند تا دوام و طول عمر لمینیت دندان خود را افزایش دهید.

دوام و عمر لمینیت دندان
دوام و عمر لمینیت دندان

توانایی و مهارت بالای پزشک
یکی از مهمترین نکات برای طول عمر بیشتر لمینیت دندان استفاده از خدمات یک پزشک متخصص، حاذق و با تجربه است. بنابراین بهتر است که لمینیت دندان خود را نزد یک پزشک مورد اعتماد انجام دهید.

دندان شما ابزار نیست
کسانی که عادت دارند از دندان‌های خود به عنوان ابزاری برای سفت کردن یا باز کردن اشیاء استفاده کنند و یا عادت به گاز گرفتن مواد غیر خوراکی مثل ناخن، قلم و … هستند بهتر است دنبال زیباسازی دندان‌ها به روش لمینت نباشند. انجام چنین کارهایی در صورتی که دندان‌های شما دارای لمینت یا روکش سرامیکی است باعث ترک خوردگی یا شکستگی لمینت خواهد شد.

پرهیز از دخانیات

استعمال دخانیات عامل اصلی تغییر رنگ دندان و روکش‌های لمینیتی است. پس اگر قصد دارید که با انجام لمینیت دندان لبخند زیباتری داشته باشید استعمال دخانیات را ترک کنید.

غذاها و نوشیدنی های تیره
مصرف غذاها و نوشیدنی‌های رنگی در طولانی مدت باعث تغییر رنگ لمینیت دندان شما می شود. قهوه، چای، آب میوه‌های رنگی، شاتوت، توت فرنگی و سس های قرمز اصلی ترین عامل تغییر رنگ لمینیت در این زمینه هستند.

خوردن خوراکی‌های سفت
یکی از عواملی که باعث افزایش طول عمر لمینیت دندان می‌شود صحیح جویدن است. خوراکی های سفت و محکم را با احتیاط بجوید، فشار دادن بیش از اندازه دندان‌ها روی هم برای خوردن خوراکی‌های سفت و محکم می تواند به لمینت یا روکش دندانی شما آسیب وارد کند. خوردن یخ، آجیل، تخمه، هویج یا ذرت می‌تواند باعث ایجاد مشکل برای لمینت‌های دندانی باشد. در صورتی که روکش دندان دچار آسیب شود ناگزیر هستید که آن را تعویض کنید.

دوام و عمر لمینیت دندان
دوام و عمر لمینیت دندان

مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان
برای افزایش طول عمر لمینیت دندان باید بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بدهید. استفاده مداوم از نخ دندان و مسواک زدن مرتب دندان‌ها از جمله عواملی است که باعث افزایش طول عمر لمینیت دندانی می‌شود.

استفاده از محافظ دندان

اگر از جمله افرادی هستید که در خواب دندان های خود را روی هم فشار میدهند و یا به صورت حرفه ای ورزش می کنید اعمال فشار یا ضربه به لمینیت‌های دندانی باعث آسیب دیدن آنها می شود. بنابراین در چنین مواقعی بهتر است از محافظ‌های دندانی استفاده کنید.

چکاپ‌های منظم داشته باشید

یکی دیگر از روش‌های افزایش طول عمر لمینیت یا روکش سرامیکی چکاپ‌های دوره‌ای برای تمیز کردن روکش و همچنین معاینات مرتبط است. گاهی برای تمیز کردن پلاک‌های دندانی نیاز است که روکش دندان برداشته شود. در هر صورت هرچه بیشتر در نگهداری روکش‌های سرامیکی کوشا باشید طول عمر آنها افزایش پیدا می‌کند.

کلینیک دندانپزشکی در کرج

برای انجام لمینیت دندان بهتر است بهترین پزشک را انتخاب کنید تا با اطمینان از تخصص و تجربه و همچنین اعتماد به استفاده از بهترین متریال برای انجام روکش سرامیکی نتیجه رضایت بخش کار را تضمین کنید. کلینیک اسمایل آرک در کرج بهترین انتخاب برای انجام خدمات زیبایی و درمانی دهان و دندان است.

پزشک متخصص دندانپزشک در عظیمیه کرج

دکتر حمید گلشاهی، متخصص دندانپزشک با تجربه و مهارت بالا در زمینه انجام خدمات زیبایی و درمانی دهان و دندان، ارائه کننده بهترین خدمات در زمینه روکش سرامیک و لمینیت دندان در عظیمیه کرج هستند. برای دریافت نوبت مشاوره و معاینه دندان با کلینیک اسمایل آرک تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چگونه طول عمر لمینت را افزایش دهیم؟

از روش‌های خوب بهداشت دهان مانند مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن پیروی کنید.، هنگام ورزش از محافظ دهان استفاده کنید، اگر در شب دندان‌ها را به هم فشار می‌دهید یا می‌سایید، از محافظ استفاده کنید، از دندان برای باز کردن وسایل استفاده نکنید، از جویدن ناخن خودداری کنید.

ماندگاری لمینت‌های دندان چقدر است؟

مانند هر درمان دندانپزشکی، طول عمر روکش بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است، جنس روکش‌ها همچنین نگهداری از آن نیز مهم است.

مراحل انجام لمینت چیست؟

در اولین جلسه قبل از اصلاح، قالب گیری از دندان‌های شما انجام می‌شود و سپس مدل به دست آمده مورد بررسی قرار می‌گیرد، دندان‌های شما کوتاه می‌شوند و قالب دندان‌های شما با استفاده از مواد قالب‌گیری حساس دوباره گرفته می‌شود. در جلسه بعد، لمینت‌ها روی دندان شما اعمال می‌شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه لمینت با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      برای این موارد بهتر است به کلینیک مراجعه نمایید تا متخصصان ما پس از معاینه مناسب ترین روش درمان را برای شما در نظر بگیرند.

    1. سلام دوست عزیز
      کرج ، عظیمیه، میدان مهران، بلوار شریعتی، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان کورش طبقه ۸ واحد ۸۰۴ (کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر