لمینت دندان کرج

فهرست مطالب

لمینت‌های دندان فقط سطوح جلویی دندان‌ها را می‌پوشانند ولی روکش‌ها تمام سطوح دندانی را که روی آن قرار گرفته اند می‌پوشانند. بنابراین در کاربرد لمینت دندان به سایش بسیار کمتری نسبت به مینای دندان در مقایسه با روکش نیاز است. ضخامت لمینت‌ها به طور کلی در محدوده 0.5-0.6 سانتی متر است. این برابر با مقدار سایشی است که باید فقط از سطوح جلویی دندان‌ها انجام شود. در روکش 2 میلی متر سایش از تمام سطوح دندان لازم است. از آنجایی که اولویت دندانپزشکان حفظ هر چه بیشتر ساختار طبیعی دندان‌ها است، لمینت‌های دندان تا زمانی که شرایط بیمار مناسب باشد، انتخاب اول هستند.

همان‌طور که می‌دانید لمینت دندان به نوعی روکش و یا لایۀ بسیار نازک گفته می‌شود که به‌ صورت کاملاً هم‌رنگ با دندان طراحی می‌گردد. این نوع از روکش‌ها می‌توانند به رنگ و شکل بهتر دندان‌های شما کمک کنند و آن‌ها را با سلیقه و ظاهر فرد متناسب سازند. در حال حاضر بسیاری از افراد، بنا به دلایل مختلف زیبایی‌ شناسی و یا افزایش دادن میزان مقاومت دندان‌های خود به این اقدامات دست می‌زنند. در این مقاله قصد داریم به ارائه نکاتی در زمینه لمینت دندان در کرج اقدام نماییم.

لمینت دندان در کرج

متخصص لمینت دندان در کرج

برای این‌ که بتوانید طول عمر لمینت­های دندان خود را افزایش دهید و از طرف دیگر به این اطمینان دست پیدا کنید که این کار با روش اصولی انجام‌ گرفته، لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این نکات مراجعه کردن به متخصص لمینت با تجربه است.

در صورتی‌ که شما در مناطقی مانند ظیمه،گوهردشت، جهانشهر، مهرشهر، گلشهر کرج سکونت دارید می‌توانید برای انجام لمینت دندان‌های خود از پزشک متخصص این کار (دکتر حمید گلشاهی) کمک بگیرید که به اندازه‌ کافی در زمینه لمینت دندان در کرج صاحب تخصص و تجربه است و از تجهیزات پیشرفته، برای انجام این کار استفاده می‌کند. در این‌ صورت می‌توانید نسبت‌ به مواد استفاده‌ شده در لمینت و هم‌چنین تخصص پزشک خود برای قرار دادن روکش‌های لمینت، اطمینان داشته باشید و به دوام این روکش‌ها نیز مطمئن باشید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با انجام لمینت، کامپوزیت، ارتودنسی در کرج و … با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.026325297350263252119709354303696

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان، مواد بسیار نازکی هستند که به‌ صورت یک روکش بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند‌. این مواد نازک، طول عمر و دوام بسیار بالایی دارند. برای به وجود آوردن این نوع از روکش‌ها، از موادی استفاده می‌شود که به‌ طور کامل با رنگ دندان‌ها مشابه و مطابق هستند. بنابراین می‌توانند به‌ طور کامل، سطح بیرونی دندان‌های فرد را بپوشانند. در حالت معمول، استفاده از این روکش‌ها، عوارض چندانی برای فرد مصرف‌ کننده به‌ دنبال ندارد و از طرف دیگر، می‌تواند ظاهر دندان‌های وی را بسیار مناسب‌تر نشان دهد.

این دسته از عوامل باعث شده تا در شرایط فعلی، این روش یکی از روش‌های بسیار رایج و پرطرف‌دار برای درمان و یا ترمیم دندان به شمار رود. لازم است بدانید که در شرایط حاضر، لمینت دندان در ۲ نوع اصلی انجام می‌شود که عبارت است از لمینت سرامیکی دندان و لمینت کامپوزیتی. هر یک از انواع لمینت‌های دندان دارای کاربردها و مزایای مخصوص به خود هستند.

مزایای لمینت دندان

انجام لمینت برای دندان می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای افراد به وجود آورد. از جمله مزایای این روش درمانی و ترمیمی، می‌توان به حفاظت این روکش‌ها از ساختار و بافت ضعیف دندان‌ها اشاره کرد. از طرف دیگر در بسیاری از مواقع، به‌ کارگیری این مواد و لایه‌ها بر روی دندان، باعث می‌شود تا از رشد و گسترش پیدا کردن ترک‌های موجود در دندان‌ها پیشگیری به عمل آید.

بسیاری از دندان‌ پزشکان، استفاده از روش لمینت را برای ترمیم کردن دندان‌ها پس‌ از عصب‌ کشی، توصیه می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد دچار آسیب‌هایی از قبیل شکستگی در دندان‌های خود شده‌اند. این دسته از افراد نیز می‌توانند با استفاده از روش لمینت، دندان‌ها و سطوح شکسته بر روی آن‌ها را به‌ خوبی پوشش دهند و از این طریق، این دسته از عیوب موجود بر روی دندان‌های خود را برطرف سازند.

پیشگیری کردن از سائیدگی دندان یکی دیگر از مزایای استفاده از لمینت دندان‌ها است. انجام چنین اقدامات ترمیمی و درمانی می‌تواند به اصلاح نمودن هر گونه بد رنگی در دندان‌های شما کمک کند و یا فرم و شکل، طول و یا پهنای دندان‌های شما را اصلاح و ترمیم نماید. این روکش‌ها کاملا طبیعی به‌ نظر می‌رسند و می‌توانند به مصرف‌ کننده، این امکان را بدهند که بتواند به‌ صورت کاملا طبیعی، اقدامات روزمره خود را انجام دهد. برای نمونه، وی می‌تواند به‌ روش معمول خود، غذا بخورد و صحبت کردن و نوشیدن وی نیز به‌ صورت روتین، اتفاق بیفتد.

در حالت کلی، می‌توان گفت انجام لمینت برای دندان‌ها، راه‌ حلی بسیار مناسب و طولانی‌ مدت برای برطرف ساختن مشکلات دندان شما است و از جمله روش‌های کم تهاجمی نسبت‌ به دیگر روش‌های ترمیمی دندان به شمار می‌رود. لازم به ذکر این نکته است که این روکش‌ها پس‌ از قرار گرفتن بر روی دندان‌های شما به مراقبت و نگهداری خاصی نیز نیاز ندارند. بنابراین تنها کافی است تا با مسواک زدن به‌ طور مرتب و استفاده از نخ دندان از آن‌ها حفاظت کنید.

با وجود این مزایا لازم است حتما عملیات لمینت خود را به دندان‌پزشک متخصصی بسپارید که بتواند این کار را به‌ درستی و به شکل اصولی آن انجام دهد. این عامل باعث می‌شود تا به عفونت، حساسیت و یا پوسیدگی و… منجر نگردد.

لمینت دندان در کرج
لمینت دندان در کرج

قیمت لمینت دندان

در حال حاضر دندان‌پزشکان بسیار زیادی به اجرای عملیات لمینت برای دندان اقدام می‌نمایند. بنابراین بسته به موقعیت مکانی و جغرافیایی مطب دندان‌پزشک شما، قیمت لمینت دندان نیز متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر در چنین مواقعی، توجه به وضعیت دندان‌های شما هم اهمیت دارد. تعداد دندان‌هایی که باید لمینت شوند نیز عامل مؤثر دیگر در تعیین قیمت این نوع از عمل زیبایی به شمار می‌روند.

لازم است بدانید که این روکش‌ها انواع مختلفی دارند. بنابراین بسته به نوع این روکش‌ها و مواد به‌ کار رفته در ساخت و سازشان، قیمت لمینت نیز متفاوت خواهد شد. کیفیت روکش‌ها و یا لایه‌هایی که برای لمینت کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند عامل مهم دیگر در تعیین قیمت لمینت به شمار می‌روند. لازم به ذکر این نکته است که لمینت برای دندان، جزء عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود. بنابراین برای پرداخت هزینه‌های آن نمی‌توانید از خدمات بیمه استفاده کنید.

 

سوالات متداول

لمینت‌ها چه مزایایی دارند؟

به طراحی لبخند کمک می‌کند، روند درمان در مقایسه با سایر درمان‌های دندانپزشکی کوتاه‌تر است، ماندگاری طولانی دارد، متناسب با رنگ و شکل دندان بیماران طراحی شده است.

چه مراقبت‌هایی بعد از انجام لمینت لازم است؟

مراقبت‌های لمینت چندان پیچیده نیست. شما باید حداقل روزی دو بار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و دو بار در سال به معاینات معمول دندانپزشکی بروید. همچنین مهم است که از نوشیدنی‌های تیره، آب نبات‌های سفت، یا غذاهای چسبناک خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند به مواد ترمیم کننده شما آسیب برسانند.

چرا استفاده از لمینت دندان یک راه حل خوب است؟

اگرچه لمینت دندان نازک می‌باشد، اما می‌تواند تمام ساییدگی‌ها را تحمل کند. ساختارهای سخت و سرامیکی (شیشه مانند) لمینت‌های دندان، سطحی بسیار بادوام ایجاد می‌کند. لمینت‌های دندان در برابر تمام مواد و سایش در دهان مقاوم هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      ماندگاری لمینت‌ها معمولا بین 10 تا 20 سال می‌باشد.

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه لمینت با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      برای این موارد بهتر است به کلینیک مراجعه نمایید تا متخصصان ما پس از معاینه مناسب ترین روش درمان را برای شما در نظر بگیرند. همچنین برای کسب اطلاعات بیش‌تر صفحه مربوط تفاوت لمینت و کامپوزیت را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر