متخصص ارتودنسی در جهانشهر

فهرست مطالب

شلوغی دندان‌ها شایع ترین دلیل درمان ارتودنسی است. مال اکلوژن اغلب به دلیل عوامل ارثی ایجاد میشود، اما ناهنجاری دندان میتواند به دلایل دیگر به عنوان مثال استفاده طولانی مدت از پستانک در کودکی یا از دست دادن دندان در بزرگسالی نیز ایجاد شود.

مشکلات انسداد باید درمان شوند زیرا ممکن است جویدن را مختل کنند و باعث درد در ناحیه سر و صورت شوند. اگر مال اکلوژن شدید باشد، ممکن است درمان ارتودنسی کافی نباشد و نیاز به جراحی فک باشد. همچنین ممکن است برخی از دندان‌ها برداشته شوند تا همه دندان‌ها روی قوس دندانی قرار گیرند.

درمان ارتودنسی به دلایل زیبایی نیز انجام می‌شود که در این صورت هدف صاف کردن دندان‌های کج است. هدف از مراقبت‌های زیبایی دندان همیشه دستیابی به بهترین اکلوژن از نظر عملکردی است.

انتخاب متخصص ارتودنسی در جهانشهر مهم‌ترین عامل در درمان ناهنجاری‌های دندانی است. ازآنجایی‌که دندان‌ها تأثیر چشمگیری در زیبایی دارند، اهمیت انتخاب متخصصان باتجربه نیز چندین برابر خواهد شد. در ادامه با ارائه فاکتورهای لازم، نحوه انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی را شرح می‌دهیم.

ارتودنسی درمانی برای تمام دوران

به‌یقین با فرایندی به نام ارتودنسی آشنا هستید. ارتودنسی از جمله فرایندهای درمانی دندانپزشکی به‌حساب می‌آید که علاوه بر درمان ناهنجاری‌های دندانی، به زیبایی و اصلاح طرح لبخند نیز کمک می‌کند. این واژه ریشه‌ای فرانسوی دارد و به معنای صاف و یکدست کردن دندان‌ها است. باتوجه‌به حساسیت بالای فرایند ارتودنسی، لازم است تا به‌منظور انجام این درمان حتماً به متخصصین مربوطه مراجعه کنید. متخصص ارتودنسی در جهانشهر با بررسی ویژگی‌های دندانی شما بهترین شیوه ارتودنسی را ارائه خواهد داد.

متخصص ارتودنسی
متخصص ارتودنسی

انواع ارتودنسی

فرایند ارتودنسی از گذشته تا به امروز، تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده است. به‌گونه‌ای که نمی‌توان از یک شیوه یکسان برای تمامی بیماران استفاده کرد. این امر موجب شده تا ارتودنسی دارای انواع مختلفی باشد.

ارتودنسی‌های قدیمی همان ارتودنسی‌های ثابت با براکت‌های رنگی و سیم فلزی هستند که تا اتمام درمان نمی‌توان آن‌ها را از دهان خارج کرد.

ارتودنسی متحرک نوعی دیگری از این فرایند است که با عنوان ارتودنسی نامرئی نیز شناخته می‌شود؛ زیرا براکت‌ها و سیم‌های آن سفیدرنگ هستند و به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را تشخیص داد. ارتودنسی‌های داخل دندانی و دیمون نیز انواع دیگر فرایند ارتودنسی هستند که برای موارد خاص استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که انواع ارتودنسی باید مطابق با تشخیص علمی و دقیق متخصص ارتودنسی در جهانشهر انجام می‌گیرد.

تأثیر متخصص ارتودنسی در طول درمان

متخصص ارتودنسی کرج از مؤثرترین عوامل در انجام صحیح ارتودنسی در طول درمان است؛ زیرا که اگر نتواند تشخیص صحیحی داشته باشد و نتواند براکت‌ها را به‌درستی بر روی دندان نصب کند، فرایند ارتودنسی هیچ تأثیر مثبتی بر روی دندان‌ها نخواهد داشت. ازاین‌جهت متخصص ارتودنسی باید از چنان دانشی برخوردار باشد که بتواند بهترین و مؤثرترین نوع ارتودنسی را برای بیمار تشخیص دهد.

این امر موجب شده تا بیماران در انتخاب متخصصان باتجربه و حرفه‌ای دچار سردرگمی شوند. شایان‌ذکر است که باتوجه‌به اهمیت و حساسیت بالای ارتودنسی، به‌هیچ‌عنوان این فرایند را نزد دندانپزشکان عمومی انجام ندهید. کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک با ارائه حرفه‌ای‌ترین متخصص ارتودنسی در جهانشهر به‌عنوان یکی از معتبرترین کلینیک‌های دندانپزشکی شناخته می‌شود.

متخصص ارتودنسی در جهانشهر
متخصص ارتودنسی در جهانشهر

مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب متخصص ارتودنسی

دانش کافی و تجربه بالا دو فاکتور اساسی و مهم در انتخاب متخصص ارتودنسی است. علاوه بر این یک متخصص ارتودنسی باید از صبر و حوصله  بالایی نیز برخوردار باشد تا بتواند براکت‌ها را به‌درستی بر روی دندان‌ها نصب کند. داشتن اخلاق حرفه‌ای هنگام برخورد با بیمار و همچنین توجه به نیازها و خواسته‌های بیمار، نیز از دیگر فاکتورهای انتخابی متخصصان ارتودنسی به‌حساب می‌آیند.

یک متخصص ارتودنسی باید خلاقیت بالایی داشته باشد و دانش خود را با شیوه‌های درمانی مدرن آپدیت کند. علاوه بر این‌ها متخصص ارتودنسی باید با بیمار صادق باشد و در طول درمان، بیمار را دچار اضطراب نکند. اکنون با درنظرگرفتن فاکتورهای عنوان شده، می‌توانید بهترین متخصص ارتودنسی در جهانشهر را انتخاب کنید.

وجه تمایز متخصص ارتودنسی و دندانپزشک

برخلاف عقیده برخی افراد متخصص ارتودنسی در جهانشهر با دندانپزشک عمومی یکسان نیست. متخصصین ارتودنسی دندانپزشکانی هستند که علاوه بر گذراندن دوره ۶ساله دندانپزشکی، ۴ سال نیز به طور تخصصی در زمینه ارتودنسی تحصیل‌کرده‌اند. این امر موجب شده تا متخصصان ارتودنسی دانش و تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشند. حیطه کاری متخصصان ارتودنسی، تنها در زمینه تشخیص بهترین نوع ارتودنسی و انجام آن برای بیمار است و سایر درمان‌های دندانپزشکی را انجام نمی‌دهد.

بهترین متخصص ارتودنسی در جهانشهر

حساسیت و ظرافت بالای فرایند ارتودنسی، نیازمند بهره‌گیری از بهترین متخصصان مربوطه است. کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک از مجهزترین و مدرن‌ترین کلینیک‌های دندانپزشکی در استان البرز است. این کلینیک با به‌کارگیری متخصصان حرفه‌ای، بهترین خدمات ارتودنسی را به بیماران ارائه می‌دهد. دکتر حمید گلشاهی متخصص ارتودنسی جهانشهر است که به‌صورت حرفه‌ای در این کلینیک فعالیت می‌کند. دکتر حمید گلشاهی همچنین عضو هیئت‌علمی بخش ارتودنسی علوم پزشکی البرز هستند. این امر تضمین‌کننده دانش و تجربه بالای ایشان در زمینه ارتودنسی خواهد بود.

نتیجه‌گیری

برای انجام ارتودنسی لازم است تا با متخصصین فعال در این زمینه مشورت کنید. این فرایند علاوه بر جنبه درمانی دارای جنبه زیبایی دندان‌ها نیز خواهد بود و کمک شایانی به اصلاح طرح لبخند می‌کند. اهمیت بالای این فرایند موجب شده تا بیماران، متخصصان ارتودنسی را باتوجه‌به فاکتورهای مهمی انتخاب کنند تا خللی در روند درمان ایجاد نشود. به‌منظور انتخاب حرفه‌ای‌ترین متخصص ارتودنسی در جهانشهر می‌توانید با مشاورین کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

نحوه عملکرد درمان ارتودنسی به چه صورت هست؟

وسایل ارتودنسی از فلز، سرامیک یا پلاستیک ساخته میشوند. آنها ممکن است قابل جابجایی باشند یا ممکن است به صورت براکت‌هایی به دندان متصل شوند. بریس‌ها با قرار دادن یک نیروی ثابت و ملایم در جهتی با دقت کنترل شده، دندان‌ها را به آرامی به سمت موقعیت مناسب حرکت می‌دهند.

غیر از درمان ارتودنسی با سیم روش‌های دیگری هم وجود دارد؟

دورانی که یک نوار فلزی با براکت در اطراف هر دندان قرار میگرفت، گذشته است. اکنون میتوانید از میان براکت‌هایی که شفاف یا فلزی هستند و در برخی موارد رنگ دستگاه خود را انتخاب کنید. سیم‌ها به مراتب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و جدیدترین مواد برای حرکت سریع‌تر دندان‌ها و راحتی بیشتر طراحی شده‌اند. امروزه، هر سنی، سن بسیار خوبی برای استفاده از ارتودنسی است.

مدت زمان درمان ارتودنسی به چه صورت هست؟

بسته به عوامل متعددی از جمله سن، روش درمان و میزان جزئی یا شدید بودن مورد شما، زمان درمان متفاوت است و میتواند بین یک تا سه سال طول بکشد. برای کودکان، دریافت درمان رهگیری یا زودهنگام نیز میتواند به ارائه زمان درمان سریعتر در مراحل بعدی زندگی کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید

4 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      شما می‌توانید برای دریافت وقت مشاوره با شماره های ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵ – ۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷ – ۰۹۳۵۴۳۰۳۶۹۶ تماس حاصل فرمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ارتودنسی با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر