کامپوزیت ونیر سوئیسی

کامپوزیت ونیر سوئیسی

فهرست مطالب

همه چیز درباره کامپوزیت ونیر سوئیسی

انتخاب بهترین برند و باکیفیت ترین کامپوزیت دندان برای افرادی که به زیبایی ظاهری دندان های خود اهمیت می دهند از جمله مسائلی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. کامپوزیت دندان که از شایع ترین و پرطرفدارترین خدمات زیبایی می باشد که در کنار زیبایی عوامل مختلفی برای انتخاب نوع و برند آن تاثیر گذار اند. برای مثال دوام و طول عمر و یا شفافیت از مهم ترین ویژگی های می باشد که بایستی به آن توجه داشته باشید. کامپوزیت های ونیر سوییسی از بهترین برندهای انتخابی ونیر کامپوزیت با کیفیت و ماندگاری نسبتا بالایی می باشند. برندهای مشهوری برای کامپوزیت ونیر سوییسی وجود دارند که کامپوزیت سارمکو و اشترومن نمونه هایی از آن ها می باشند.

روکش دندان ها، پوسته های نازک و سفارشی هستند که برای پوشش سطح جلویی دندان ها طراحی شده اند. آنها معمولاً از پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته می‌شوند و برای بهتر کردن ظاهر دندان‌هایی که تغییر رنگ، بریدگی یا نامرتب دارند استفاده می‌شوند. از ونیر و کامپوزیت همچنین می توان برای بستن فاصله بین دندان ها یا بلندتر نشان دادن دندان ها استفاده کرد.

فرآیند گرفتن روکش معمولاً شامل چند مرحله است، از جمله آماده سازی دندان، برداشتن قالب، ایجاد روکش و چسباندن آن به دندان. ونیرها یک گزینه محبوب در دندانپزشکی زیبایی هستند زیرا می توانند ظاهری طبیعی و طولانی مدت در شکل دندان ها ایجاد کنند که در مواقع زیر توصیه می شوند:

  1. دندان های تغییر رنگ داده
  2. دندان های شکسته
  3. دندان های پوسیده
  4. دندان هایی نامنظم
  5. فاصله بین دندان ها

ونیرهای کامپوزیت سوئیسی

کامپوزیت ونیر سوئیسی نوعی روکش دندانی هستند که از مواد رزین کامپوزیت همرنگ دندان ساخته می‌شوند که مستقیماً روی سطح جلویی دندان اعمال می‌شوند. گزینه ای مقرون به صرفه که معمولا در یک جلسه تکمیل می شوند و به راحتی قابل تنظیم و ترمیم هستند. کامپوزیت های سوئیسی در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود هستند تا با رنگ طبیعی دندان های شما مطابقت داشته باشند. رنگ ها بر اساس سیستم رنگی Vita تعیین می شوند که از چهار حرف و عدد برای نشان دادن سایه، روشنایی، کروما و اثر فلورسانس استفاده می کند. پر طرفدار ترین رنگ کامپوزیت سوئیسی عبارتند از: A1 -B1 – A2 -B3

مهم است که توجه داشته باشید که کامپوزیت ونیرها راه حلی یکبار مصرف نیستند و نیاز به مراقبت و نگهداری دارند، مانند معاینات منظم دندانپزشکی و رعایت بهداشت دهان و دندان. برای دریافت مشاوره و دریافت نوبت از “بهترین متخصص ترمیم دندان در کرج” و انتخاب گزینه مناسب جهت درمان یا بهبود زیبایی دندان هایتانو هم چنین اطلاع از قیمت کامپوزیت سوئیسی می توانید با “کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک” تماس بگیرید. ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

 

کامپوزیت ونیر سوئیسی
کامپوزیت ونیر سوئیسی

روکش دندان

روکش های دندانی گزینه ای عالی برای افرادی است که به دنبال بهبود ظاهر دندان های خود بدون نیاز به روش های تهاجمی هستند. آنها می توانند برای اصلاح انواع مشکلات آرایشی مورد استفاده قرار گیرند و می توانند لبخندی را که همیشه می خواستید به شما هدیه دهند. با این حال، درک این نکته مهم است که روکش‌های دندانی برای همه مناسب نیستند و برای اطمینان از ماندگاری تا حد امکان به نگهداری و مراقبت مناسب نیاز دارند.

یکی دیگر از مزایای روکش های دندانی این است که بسیار قابل تنظیم هستند. آنها را می توان در سایه های مختلف ساخت تا با رنگ دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشد و می توان آنها را شکل داد و کانتور کرد تا لبخندی عالی به شما ارائه دهد. علاوه بر این، روکش‌های دندانی بسیار بادوام هستند و با مراقبت مناسب می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند.

انواع روکش دندان

  1. روکش های چینی
  2. ونیرهای کامپوزیت سوئیسی
  3. لومینرها
  4. روکش های رزینی
  5. ونیرهای فوری
  6. روکش های فشار پذیر
  7. روکش زیرکونیا

روکش های رزینی

ونیرهای رزین که به عنوان ونیرهای کامپوزیت مستقیم نیز شناخته می‌شوند، نوعی روکش دندان هستند که از مواد رزین کامپوزیت همرنگ دندان ساخته می‌شوند. آنها مستقیماً روی سطح جلوی دندان اعمال می شوند و سپس به گونه ای شکل داده می شوند که با دندان های اطراف مطابقت داشته باشند.

یکی از مزایای روکش های رزین این است که اگر روکش رزین تراشه کند یا بشکند، می توان آن را بدون نیاز به تعویض کل روکش ترمیم یا تعویض کرد.

روکش فوری

روکش های فوری دندان که به آن روکش های همان روز نیز می گویند، نوعی روکش دندان است که بلافاصله پس از آماده سازی سطح دندان قرار می گیرد. این بدان معناست که بیماران می توانند در همان روز با یک لبخند جدید مطب دندانپزشکی را ترک کنند در نتیجه مناسب برای افرادی که برنامه های شلوغی دارند.

روکش زیرکونیا

روکش زیرکونیا نوعی روکش دندان است که از یک ماده سرامیکی قوی و بادوام به نام زیرکونیا که یک ماده بسیار مقاوم در برابر شکستگی و بریدگی است و آن را به گزینه‌ای عالی برای افراد مبتلا به دندان قروچه ( دندان قروچه) یا نیش‌های سنگین تبدیل می‌کند. از نظر استحکام و شفافیت از دندان های طبیعی تقلید می کنند. زیست سازگار هستند، به این معنی که هیچ گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی کنند.

روکش های زیرکونیا به حداقل کاهش دندان نیاز دارند و ساختار طبیعی دندان را بیشتر حفظ می کنند. این بدان معناست که روکش‌های زیرکونیا رویکرد محافظه‌کارانه‌تری نسبت به روکش‌های سنتی دارند و در صورت نیاز می‌توان دندان را در آینده ترمیم کرد.

هزینه روکش های دندانی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  1. نوع روکش
  2. محل سکونت
  3. پیچیدگی کیس
  4. کیفیت مواد
  5. تجربه و شهرت دندانپزشک

فرآیند انجام روکش:

  1. مشاوره و ارزیابی اولیه توسط دندانپزشک و بررسی هدف شما
  2. آماده سازی دندان جهت اطمینان از جای گیری درست روکش و طبیعی بودن آن
  3. قالب گیری و ساخت روکش در آزمایشگاه
  4. بررسی نهایی تناسب کلی روکش قبل از چسباندن و قرار دادن آن روی دندان توسط دندانپزشک

چگونه از دندان های روکش مراقبت کنیم؟

مراقبت از دندان های روکش مانند مراقبت از دندان های طبیعی است. در اینجا چند نکته برای نگهداری از روکش ها آورده شده است:

  1. به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید
  2. از خوردن غذاهای سفت اجتناب کنید
  3. محدود کردن غذاها و نوشیدنی های لک زا
  4. به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید
  5. در صورت دندان قروچه از محافظ دهان استفاده کنید
  6. از محصولات سفید کننده دندان خودداری کنید
  7. از خمیر دندان های غیر ساینده استفاده کنید

کامپوزیت دندان سوئیسی برند سارمکو (SAREMCO)

شرکت سارمکو از جمله به روز ترین و مشهور ترین شرکت های تولید کننده کامپوزیت دندان با تکنولوژی های پیشرفته می باشد. کامپوزیت های تولید شده از این شرکت همگی از جنس متاکریلات می باشد.سارمکو بیش از 20 سال در زمینه روش های ترمیم دندان با کامپوزیت سابقه دارد. این شرکت انواع مختلفی از چسب ها , سرنگ های تزریقی , رزین کامپوزیت و باندینگ ها را طراحی و به بازار ارائه نموده است. مونومر های رزین کامپوزیت ساخته شده توسط این کمپانی به گونه ای طراحی شده اند که کمترین آلرژی را نسبت به سایر مواد رزین داشته و بالاترین سازگاری را با دندان های فرد فراهم می آورد. طول عمر کامپوزیت سارمکو به طور کلی بین ۵ تا ۱۵ سال است. با این حال، این عدد به عوامل مختلفی مانند نوع ترمیم، محل قرارگیری در دهان، کیفیت مواد استفاده شده، روش ترمیم و مراقبت‌های بعد از ترمیم بستگی دارد.

کامپوزیت برند سارمکو با ویژگی هایی همچون سفت شدن سریع همراه با نور لیزر , امکان برقراری پیوند با مینای دندان و بسیار سازگار با بافت دهان و دندان همچنین چسب کامپوزیت بسیار قوی با نام Jsmes-2 bond شناخته شده است.

کامپوزیت دندان سوئیسی برند اشترومن

یکی دیگر از شرکت های معروف ساخت کامپوزیت های مرغوب و با کیفیت کمپانی اشترومن می باشد. این شرکت کامپوزیت های دندان پلیمری اکریلات مونوکروماتیک   و یا چند لایه از نوع میکروفیلر را تولید نموده است. ونیر کامپوزیت های دندان ساخته شده در این شرکت بسیار سازگار با بافت دهان و دندان و با سایه های رنگی متنوع هستند. عدم ایجاد حساسیت و التهاب و هرگونه واکنش آلرژی برای لثه و پالپ همچنین کم بودن تجمع پلاک اطراف آن ها از دیگر ویژگی های این نوع کامپوزیت های دندان می باشد.

مهم است که به یاد داشته باشید که روکش‌ها راه حلی یکباره نیستند و نیاز به نگهداری دارند، مانند معاینات منظم دندانپزشکی و رعایت بهداشت دهان و دندان. و همیشه باید برای هر گونه سوال یا نگرانی در مورد مراقبت از دندان های روکش با دندانپزشک خود مشورت کنید. تیم حرفه ای دندانپزشکان (کلینیک اسمایل آرک) جهت ارائه تمام خدمات زیبایی و درمانی دندان همراه شماست برای اطلاع از قیمت کامپوزیت ونیر سوئیسی تماس بگیرید.

  • کرج ، عظیمیه، میدان مهران، بلوار شریعتی، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان کورش طبقه ۸ واحد ۸۰۴
  • ۰۲۶۳۲۵۲۹۷۳۵ – ۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷ – ۰۹۳۵۴۳۰۳۶۹۶

سوالات متداول:

روکش ها در چه مواقعی توصیه می شوند؟

دندان های تغییر رنگ داده / دندان های شکسته یا لب پر شده / دندان های فرسوده / دندان هایی با شکل یا اندازه نامنظم / فاصله بین دندان ها

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیرهای کامپوزیت نوعی روکش دندانی هستند که از مواد رزین کامپوزیت همرنگ دندان ساخته می‌شوند که مستقیماً روی سطح جلویی دندان اعمال می‌شوند. گزینه ای مقرون به صرفه که معمولا در یک جلسه تکمیل می شوند و به راحتی قابل تنظیم و ترمیم هستند.

انواع روکش های دندان کدام اند؟

روکش های چینی / ونیرهای کامپوزیت سوئیسی / لومینرها / روکش های رزینی / ونیرهای فوری / روکش های فشار پذیر / روکش زیرکونیا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر