ارتودنسی بعد از عمل بینی

ارتودنسی بعد از عمل بینی

فهرست مطالب

پیشرفت‌های ارتودنسی باعث شده است که درمان ارتودنسی دندان بیش‌تر از همیشه برای افراد در هر سنی قابل توجه باشد. بسیاری از گزینه‌های درمانی امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ظاهر دستگاه را به حداقل برسانند تا با هر سبک زندگی متناسب‌تر شوند، به همین دلیل امروزه نیز اکثر افراد بزرگسال تمایل به انجام ارتودنسی دارند.

ارتودنسی بعد از عمل بینی: عمل بینی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی در ایران است. این عمل زیبایی برای رفع مشکلات مختلف استفاده می شود و هدف نهایی آن ایجاد تناسب و زیبایی بین اجزای صورت و بینی است که در نهایت باعث بهبود ظاهر فرد می شود.

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افراد پیش می آید زمان مناسب برای جراحی بینی و ارتودنسی است. گاهی اوقات افراد می پرسند که در صورت وجود مشکل، جراحی بینی بر ارتودنسی ارجحیت دارد یا برعکس یا اینکه این دو عمل را می توان همزمان انجام داد؟ برای پاسخ به این سوالات توجه شما را به موارد زیر جلب می کنم.

قیمت ارتودنسی 1403

 

ارتودنسی بعد از عمل بینی
ارتودنسی بعد از عمل بینی

تاثیر عمل بینی در ارتودنسی

برخی افراد معتقدند که ارتودنسی فقط دندان ها را مرتب و زیبا می کند، اما این اشتباه است. ارتودنسی عمدتاً قسمت ابتدایی دستگاه گوارش یعنی دهان را سالم نگه می دارد. حصول اطمینان از سلامت دهان، دستگاه گوارش را سالم می کند و خطرات سلامت حفره دهان، سلامت کل دستگاه گوارش را به خطر می اندازد.

حرکت دادن فک ها و قرار دادن دندان ها در موقعیت مناسب باعث زیبا شدن قسمت پایین صورت و اصلاح خط لبخند، فرم لب و فاصله بین بینی و چانه می شود.

آیا درمان ارتودنسی بر عمل بینی  اولویت دارد یا برعکس؟

جراحی بینی به دو منظور انجام می شود. در حالت اول وجود یک مشکل پزشکی مانند شکستگی یا انحراف در بینی باعث می شود که فرد مجبور به جراحی بینی شود. در حالت دوم فرد مشکل پزشکی ندارد و فقط از ظاهر بینی خود ناراضی است و برای تناسب و زیبایی بیشتر اقدام به جراحی بینی می کند.

به طور کلی ارتودنسی باید ابتدا به گونه ای انجام شود که فک در ناحیه مناسب قرار گیرد و سپس بینی تا زمانی که بینی روی فک راست قرار گیرد عمل شود. به عبارت دیگر، بینی باید بر روی ساختار صحیح قرار گیرد تا ارتودنسی بر جراحی بینی ارجحیت داشته باشد.

تاثیر ارتودنسی بر جراحی بینی

ارتودنسی وسیله ای برای اصلاح ساختار فک ها و آرایش دندان ها در داخل دهان است. یکی از مسائلی که منجر به ناهنجاری های دندانی و فک و صورت در افراد می شود، مشکل بینی و تنفس از راه دهان است. در این حالت و به دلایل مختلف مانند انحراف بینی، فرد مجبور است از طریق دهان نفس بکشد و این امر منجر به سفت شدن فک بالا و نامنظم شدن دندان ها می شود.

ارتودنسی علاوه بر اهداف درمانی و بهبود سلامت دهان و دندان ها، زیبایی و تقارن قسمت های مختلف صورت را افزایش می دهد. تثبیت فک و دندان در دهان باعث می شود ظاهر قسمت پایینی صورت تغییر کند. یکی از نکات ضروری برای جراحی بینی تعادل بین بینی و قسمت هایی مانند دهان و دندان است. بنابراین عملا این دو رابطه پیچیده ای با یکدیگر دارند.

از آنجایی که جراحی بینی اغلب در بزرگسالی انجام می شود، تغییرات محدودی در دندان و فک و صورت در این سن انجام می شود. همچنین اکثر درمان های ارتودنسی از جمله ارتودنسی شفاف و نامرئی در دوران کودکی برای رسیدن به بهترین نتیجه توصیه می شود. بنابراین، ارتودنسی و شکل گیری نهایی شکل لب و اندازه فک ممکن است در ابتدا برای دستیابی به بهترین و متعادل ترین نتایج از جراحی بینی ضروری باشد.

جراحی بینی و ارتودنسی

آیا می توان جراحی زیبایی بینی و ارتودنسی را به صورت همزمان انجام داد؟

یکی از سوالات متداول بیمارانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی و ارتودنسی را دارند این است که آیا جراحی بینی را زودتر انجام دهند یا درمان ارتودنسی؟

بیماران باید بدانند که چون ارتودنسی با حرکت دندان‌ها می‌تواند فرم و موقعیت لب‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، بهتر است ابتدا درمان ارتودنسی خود را به پایان برسانند و پس از ثابت شدن وضعیت لب‌ها و فک‌ها، اقدام به جراحی بینی کنند.

یکی از نکات قابل توجه در مورد رینوپلاستی که جراح برای فرم نهایی بینی شما در نظر می گیرد، ارتباط آن با لب های شماست (توجه داشته باشید که ارتودنسی فرم لب های شما را تغییر می دهد). همچنین ممکن است از طریق درمان ارتودنسی بینی شما در معرض فشار ارتودنتیست قرار گیرد. بنابراین توصیه می شود بعد از ارتودنسی جراحی بینی را انجام دهید. در نهایت توصیه می شود قبل از جراحی بینی با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید.

ارتودنسی و عمل بینی همزمان

چند وقت بعد از عمل بینی میتوان ارتودنسی کرد؟ بسیاری از افراد به دنبال اجرای همزمان ارتودنسی و عمل بینی هستند. در صورتی که شما قبل از عمل بینی ارتودنسی انجام داده باشید، می‌ توان به آسانی عمل بینی را انجام داد. در واقع در ابتدا ارتودنسی توسط فرد صورت می گیرد و بلافاصله عمل بینی هم صورت خواهد گرفت. اگر شما دوست دارید که بهترین نتیجه درمانی برای شما فراهم شود، بهتر است که مدتی صبر کنید تا ارتودنسی تاثیرات خود را بر روی دندان های شما بگذارد.

البته در صورتی که ترتیب را رعایت کنید این دو درمان با هم تداخلی پیدا نمی کنند و به راحتی از آن برخوردار خواهید شد. البته ممکن است که پزشک شما به دلیل بعضی از شرایط به شما بگوید که بین این درمان ها فاصله بیندازید. ممکن است که دقت نکردن به این توصیه ها مشکلاتی همچون بر هم خوردن تعادل بین لب و بینی را به وجود بیاورد.

فاصله زمانی لازم بین عمل بینی و ارتودنسی دندان ها

چند وقت بعد از عمل بینی میتوان ارتودنسی کرد؟

بسیاری از افراد دوست دارند که برای زیباسازی خود، عمل بینی و ارتودنسی را به صورت همزمان انجام دهند. با این حال برای انجام این کار حتما باید احتیاط های لازم در نظر گرفته شود. در حال حاضر پزشکان برای مشخص کردن اولویت مربوط به این دو درمان دارای نظرات متفاوتی هستند. برخی از پزشکان می گویند که در ابتدا باید با ارتودنسی حالت کلی فک مشخص شود تا بعد از آن بتوان عمل زیبایی بینی را صورت داد. با این حال برخی دیگران از پزشکان نیز ترجیح می دهند که در ابتدا فرایند ارتودنسی صورت بگیرد.

ایا با دندان ارتودنسی میشود عمل بینی انجام داد؟

با توجه به اهمیت بالای این موضوع، شما باید در این زمینه به نظر پزشک درمانگر خود نگاه کنید تا بهترین راهکار ممکن را به شما ارائه دهد. خوشبختان با روش های جدید درمانی،‌ میزان وابستگی ارتودنسی و عمل بینی به حداقل رسیده است که این موضوع دستاورد بزرگی به نظر می رسد. برای اینکه بعد از عمل بینی بتوان ارتودنسی انجام داد، بهتر است که چند ماه زمان صرف شود که مقدار آن را پزشک مشخص خواهد کرد. معمولا بازه زمانی ۶ ماهه را برای این موضوع تعیین می کنند که بهتر است حتما به این توصیه دقت کنید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با ارتودنسی دندان با متخصص ارتودنسی کرج دکتر حمید گلشاهی کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

 

تاثیر عمل بینی در ارتودنسی
تاثیر عمل بینی در ارتودنسی

سوالات متداول

آیا می توان بعد از جراحی بینی از ارتودنسی استفاده کرد؟

به این نکته توجه داشته باشید که باید از فشار بیش از حد به بینی جلوگیری شود. همچنین ، لثه ها و دندان های شما ممکن است در اثر جراحی حساس شوند، که طبیعی است و بهبود می‌یابد.

آیا ارتودنسی می‌تواند فرم بینی را تغییر دهد؟

خیر - اگرچه بریس‌ها می‌توانند عرض فک بالایی شما را تغییر دهند، اما بر ساختار و شکل و اندازه بینی شما تأثیرنمی گذارند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه درمان بستگی به نیاز بیمار و مدت درمان مورد نیاز دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با هزینه ارتودنسی با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک در تماس باشید.

    1. سلام دوست عزیز
      میانگین زمان درمان می‌ تواند بین 12 تا 18 ماه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر