قالب-ارتودنسی-ثابت

قالب ارتودنسی ثابت

فهرست مطالب

یکی از روش های رایج و پرطرفدار برای داشتن دندان های مرتب و زیبا انجام ارتودنسی ثابت می باشد. ارتودنسی ثابت برخلاف ارتودنسی متحرک می باشد و نمی توان در طول درمان آن را از دهان خارج نمود. در این روش رعایت بهداشت دهان و دندان سخت تر خواهد شد و رعایت آن نیز واجب است.

ارتودنسی ثابت برای نظم دادن به دندان ها می باشد و در هر گروه سنی که باشید می توانید با مشورت پزشک این درمان را داشته باشید. درمان ارتودنسی معمولا 18 ماه تا 2 سال زمان می برد. در طی این مدت مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی بسیار حائز اهمیت می باشد. در این مقاله سعی داریم راجب قالب ارتودنسی ثابت، ویژگی های قالب ارتودنسی ثابت، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

دکتر حمید گلشاهی یکی از بهترین متخصص ارتودنسی کرج می باشد که سابقه درمان طولانی مدت در این زمینه را دارد. برای اطلاع از قیمت ارتودنسی کرج و دریافت وقت مشاوره با کلینیک دندانپزشکی اسمایل آرک تماس بگیرید.

رزرو وقت :۰۲۶۳۲۵۲۱۸۹۷

ارتودنسی ثابت دندان

ارتودنسی ثابت به شما کمک می کند تا دندان های منظم و لبخند زیبا تری داشته باشید. همانطور که قبلتر اشاره شد در روش ارتودنسی ثابت براکت ها  قابل جابجایی نیستند و در طول درمان شما امکان خارج کردن آنها را از دهان ندارید. برای انجام ارتودنسی بهتر است به یک متخصص با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. دکتر حمید گلشاهی متخصص ارتودنسی کرج می باشد. دکتر گلشاهی با داشتن بیش از 10 سال سابقه کاری و تجربه در زمینه ارتودنسی می تواند شما را در این راه به بهترین شکل راهنمایی کند. ارتودنسی ثابت روش های متفاوتی دارد و این که کدام روش بهتر می باشد بسته به نظر پزشک شما دارد. پس از مراجعه به پزشک و انجام معاینات بهترین روش به شما پیشنهاد خواهد شد و درمان شما آغاز می شود.

در طول درمان ممنوعیت هایی دارید و ممکن است در روز های اولیه استفاده از قالب ارتودنسی ثابت غذا خوردن و صحبت کردن برای شما مشکل باشد که پس از چند روز به آن عادت خواهید کرد. ارتودنسی متحرک نیز گزینه مناسبی می باشد؛ اما ممکن است شرایط دندان های شما طوری باشد که پزشک تشخیص دهد روش ارتودنسی ثابت برای شما مناسب تر می باشد.

 

ارتودنسی-ثابت-دندان

 

قالب ارتودنسی ثابت چیست؟

قبل از شروع درمان ارتودنسی مرحله ای وجود دارد که به آن قالب گیری ارتودنسی می گویند. در این مرحله با استفاده از ماده خمیری شکل نمونه گیری از ساختار فک و دندان ها انجام می شود. متخصصین ارتودنسی ای کار را انجام می دهند تا بتوانند بهتر ساختار دهان و دندان های شما را بشناسند. علاوه بر آن پس از پایان دوره ارتودنسی دندان ها نیازمند ریتینر هستند. ریتینر یک نوع نگهدارنده دندان است که کمک می کند پس از اتمام ارتودنسی چینش دندان ها حفظ شود و دندان ها جابجا نشوند.

مراحل قالب گیری ارتودنسی ثابت

ممکن است پس از مراجعه به پزشک و انجام معاینات پزشک تشخیص دهد که شما نیازمند ارتودنسی ثابت هستید. در ارتودنسی ثابت بعد از قالب گیری براکت ها به شکل نگین هایی به دندان می چسبند و با سیم به یکدیگر متصل می شوند. در این روش امکان جدا شدن براکت ها تا پایان درمان ارتودنسی وجود نخواهد داشت. قالب گیری ارتودنسی از مهم ترین مراحل می باشد. در طی قالب گیری ممکن است احساس تهوه داشته باشید اما باید تحمل کنید چرا که ارزش زیبایی دندان هایتان بیشتر خواهد بود.

مزایا ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت مزایا بسیاری دارد که سبب می شود مشکلات فک و دندان شما به خوبی حل شود. با ارتودنسی ثابت می توانید حتی مشکل ساز ترین موارد را اصلاح کنید. در این روش به نتایج بهتری خواهید دست یافت. امروزه براکت های ارتودنسی ثابت بسیار کوچک تر شده اند و شما می توانید بریس ها را با رنگ دلخواه سفارش دهید. بریس های ارتودنسی ثابت برای هر گروه سنی مناسب و قابل اجرا می باشد.

طول درمان ارتودنسی ثابت

یکی از دغدغه های اصلی مراجعه کنندگان برای ارتودنسی این است که مدت زمان درمان راتودنسی ثابت چقدر است؟ باید بدانید که مدت زمان و طول درمان ارتودنسی با توجه به نوع ناهنجاری و مشکلات شما تعیین خواهد شد. اما به طور کلی طول درمان ارتودنسی بین 18 ماه تا 2 سال زمان می برد. برخی ممنوعیت ها در طول درمان برای بیمار وجود دارد. به طور مثال استفاده از خوراکی های سفت ماننده بلال در این مدت ممنوع می باشد. در صورتی که این ممنوعیت ها رعایت نشود ممکن است سبب جدا شدن براکت ها از دندان شود و این برای بیمار مشکل ساز خواهد بود.

 

طول-درمان-ارتودنسی-ثابت

 

قیمت ارتودنسی ثابت

یکی دیگر از مواردی که برای مراجعه کنندگان مهم می باشد قیمت ارتودنسی ثابت نیز است. هزینه ارتودنسی پس از مراجعه به پزشک و انجام معاینات تعیین خواهد شد. عواملی وجود دارند که بر میزان قیمت ارتودنسی ثابت نیز تاثیر گذار می باشند. به عنوان مثال عواملی همچون نوع مشکل و ناهنجاری های دندان، شدت و وخامت ناهنجاری، نوع درمان و … در میزان قیمت آن نیز تاثیر گذارند.

نتیجه

 ارتودنسی ثابت یکی از موثر ترین روش ها برای نظم دادن به دندان ها و اصلاح طرح لبخند می باشد. با ارتودنسی ثابت امکان اصلاح ناهنجاری ها با هر شدتی نیز وجود دارد. قالب گیری ارتودنسی یکی از مهم ترین مراحل در زمینه ارتودنسی می باشد که توسط پزشک انجام می شود. در این مرحله شرایط دندان ها به صورت کامل برای پزشک مشخص خواهد شد و در درمان و تعیین نوع ارتودنسی نقش بسزایی دارد. این درمان مزایای بسیاری دارد که از این مزایا می توان به مواردی همچون حل مشکلات و ناهنجاری ها با هر شدتی و انجام این درمان برای هر گروه سنی اشاره کرد. قیمت ارتودنسی نیز یکی از مواردی است که برای افراد مهم می باشد که باید گفت تعیین قیمت و هزینه اصلی پس از انجام معاینات توسط پزشک اعلام خواهد شد. سعی کنید برای انجام این درمان به بهترین و با تجربه ترین متخصصین ارتودنسی مراجعه کنید؛ چرا که متخصصین با تجربه می توانند بهتر شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ونیر کامپوزیت یا لمینیت سرامیکی؟

هر دو درمان برای بهبود لبخند شماست. هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به شرایط بیمار انتخاب می شوند.مزیت لمینیت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت در ثبات رنگ آن است. ونیر کامپوزیت ، بسته به میزان مصرف مواد رنگی توسط بیمار هر سال احتیاج به پالیش دارد تا رنگ آن مجددا به حالت اول برگردد اما لمینیت سرامیکی ثبات رنگ عالی داشته و به مرور زمان رنگ نمی گیرد. مزیت ونیر کامپوزیت نسبت به لمینیت سرامیکی هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت و یک جلسه ای بودن درمان است. لمینیت سرامیکی یک درمان دو جلسه ای است.

اطلاعات بیشتر

ترمیم همرنگ ( کامپوزیت ) یا ترمیم غیر همرنگ ( آمالگام )؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اکثر بیماران به دلیل زیبایی بیشتر، طرفدار ترمیم های همرنگ ( کامپوزیتی ) هستند. در مورد اینکه کدامیک بهتر هستند باید گفت که هیچ کدام بر دیگری ارجحیت نداشته و بسته به محل پوسیدگی، محل دندان در قوس فکی، میزان وسعت پوسیدگی، میزان نسج باقیمانده دندان پس از برداشت پوسیدگی، امکان ایزولاسیون دندان جهت ترمیم و… نوع ماده ترمیمی انتخاب می شود. پس بهتر است به جای اصرار به نوع خاصی از ماده ترمیمی ، انتخاب نوع ماده را به دندانپزشک خود بسپارید و مطمن باشید که با توجه به شرایط دندان ، مناسب ترین ماده ترمیمی انتخاب می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image][vc_column_text]ملاحضات

اطلاعات بیشتر

انواع نگه دارنده های ارتودنسی

پس از اینکه روابط دندانی و فکی ایده آل و لبخندی زیبا برقرار شد، برای اینکه دندان ها به همان وضعیت نامرتبی قبل از شروع درمان بازگشت نکنند ، نیاز است از نگه دارنده های ارتودنسی استفاده شود. این نگه دارنده ها در واقع باعث ثبات نتایج درمان می شوند. لذا نگه دارنده ها از مهم ترین مراحل درمان هستند و بیمار باید از آنها طبق دستور پزشک خود به طور دقیق استفاده نماید. در غیر این صورت نامرتبی دندان ها باز می گردد و برای اصلاح دوباره آن ، درمان مجدد ارتودنسی لازم می گردد. نگه دارنده ها به

اطلاعات بیشتر

انواع درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی به دو نوع کلی متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر یک دارای زیر مجموعه های بیشتری نیز هستند. مثلا درمان ثابت به انواع شفاف و ارتودنسی لینگوال و معمول فلزی تقسیم می شود. درمان ارتودنسی متحرک غالبا در سنین کودکی تا ۱۲ سالگی برای اصلاح مشکلات فکی و کمبود فضای دندانی ناحیه ای استفاده می شود. درمان ارتودنسی ثابت معمولا از سن ۱۲-۱۳ سالگی به بعد برای اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب کردن کامل آنها به منظور برقراری طح لبخندی ایده آل انجام می شود. در بسیاری موارد بعد از درمان ارتودنسی متحرک، نیاز به

اطلاعات بیشتر